Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1063410

Regulacija emocija, ciljne orijentacije i samoefikasnost kao prediktori samohendikepiranja i školskog uspjeha


Šandrić, Mare
Regulacija emocija, ciljne orijentacije i samoefikasnost kao prediktori samohendikepiranja i školskog uspjeha, 2018., diplomski rad, diplomski, Odjel za psihologiju, Zadar


CROSBI ID: 1063410 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Regulacija emocija, ciljne orijentacije i samoefikasnost kao prediktori samohendikepiranja i školskog uspjeha
(Emotion regulation, goal orientation and self- efficacy as predictors of self-handicapping and school success)

Autori
Šandrić, Mare

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za psihologiju

Mjesto
Zadar

Datum
12.10

Godina
2018

Stranica
67

Mentor
Izabela Sorić

Ključne riječi
akademska samoefikasnost, ciljne orijentacije, strategije emocionalne regulacije, samohendikepiranje
(academic self-efficacy, goal orientations, emotion regulation strategies, self-handicapping)

Sažetak
Školsko okruženje za učenika predstavlja izvor raznolikih i intenzivnih emocionalnih iskustava koja usmjeravaju njegove interakcije, utječu na učenje i postignuće, te oblikuju njegov osobni rast i razvoj. Način na koji učenik odgovara na zahtjeve školskog okruženja utječe na njegov školski uspjeh i zadovoljstvo. Učenik često nailazi na prepreke tijekom učenja - bučna okolina učenja, ometajuće misli, negativne emocionalne reakcije i loše vještine organizacije. Prepreke na koje učenik nailazi tijekom učenja i način na koji ih savladava mogu utjecati na njegov školski uspjeh i zadovoljstvo, te mogu dovesti do korištenja neadekvatnih strategija poput samohendikepiranja. U uspješnom savladavanju prepreka tijekom učenja učeniku može pomoći njegova percepcija samoefikasnosti, ciljne orijentacije koje je usvojio te emocionalna regulacija. Ovim radom pobliže je ispitana učenikova percepcija samoefikasnosti, njegove usvojene ciljne orijentacije te emocionalna regulacija u svrhu utvrđivanja njihovih doprinosa školskom uspjehu i zadovoljstvu učenika, te korištenja samohendikepirajućeg ponašanja. Istraživanje je provedeno na učenicima trećih razreda gimnazija u Šibeniku i Biogradu na moru. U ispitivanju su sudjelovala 164 učenika, od toga 57 učenika i 107 učenica. Dob ispitanika je bila između 16 i 19 godina (M=17, 07 ; SD=0, 36). Korištene su Skala akademske emocionalne regulacije (Burić, Sorić i Penezić, 2016), Skala ciljnih orijentacija učenika (Rovan i Jelić, 2010), Skala opće samoefikasnosti (Ivanov i Penezić, 1998), Skala akademske samoefikasnosti (iz MSLQ, Pintrich i sur., 1991) te Skala akademskog samohendikepiranja (iz PALS, Midgley i sur., 2000). Ustanovljeno je da je akademska samoefikasnost najbolji pozitivan prediktor školskog uspjeha i zadovoljstva učenika. Nadalje, ciljna orijentacija izbjegavanja truda pokazala se kao značajan negativan prediktor školskog uspjeha i zadovoljstva, te značajan pozitivan prediktor samohendikepiranja. Uz ciljnu orijentaciju izbjegavanja truda, izbjegavajuća ciljna orijentacija na izvedbu bila je značajan pozitivan prediktor očekivanog školskog uspjeha na kraju tekuće školske godine, a pristupajuća ciljna orijentacija na učenje značajan negativan prediktor samohendikepiranja. Od strategija emocionalne regulacije, strategija reprocjene istakla se kao značajan negativan prediktor školskog uspjeha i zadovoljstva, te značajan pozitivan prediktor samohendikepiranja. Uz reprocjenu, strategije izbjegavanja situacije i traženja socijalne podrške su također značajni pozitivni prediktori samohendikepiranja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Izabela Sorić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šandrić, Mare
Regulacija emocija, ciljne orijentacije i samoefikasnost kao prediktori samohendikepiranja i školskog uspjeha, 2018., diplomski rad, diplomski, Odjel za psihologiju, Zadar
Šandrić, M. (2018) 'Regulacija emocija, ciljne orijentacije i samoefikasnost kao prediktori samohendikepiranja i školskog uspjeha', diplomski rad, diplomski, Odjel za psihologiju, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}andri\'{c}, Mare}, year = {2018}, pages = {67}, keywords = {akademska samoefikasnost, ciljne orijentacije, strategije emocionalne regulacije, samohendikepiranje}, title = {Regulacija emocija, ciljne orijentacije i samoefikasnost kao prediktori samohendikepiranja i \v{s}kolskog uspjeha}, keyword = {akademska samoefikasnost, ciljne orijentacije, strategije emocionalne regulacije, samohendikepiranje}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}andri\'{c}, Mare}, year = {2018}, pages = {67}, keywords = {academic self-efficacy, goal orientations, emotion regulation strategies, self-handicapping}, title = {Emotion regulation, goal orientation and self- efficacy as predictors of self-handicapping and school success}, keyword = {academic self-efficacy, goal orientations, emotion regulation strategies, self-handicapping}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font