Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1063391

Uvjerenja o matematici i ciljne orijentacije kao odrednice ispitnih emocija i školskog postignuća u matematici


Torić, Marta
Uvjerenja o matematici i ciljne orijentacije kao odrednice ispitnih emocija i školskog postignuća u matematici, 2017., diplomski rad, diplomski, Odjel za psihologiju, Zadar


CROSBI ID: 1063391 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uvjerenja o matematici i ciljne orijentacije kao odrednice ispitnih emocija i školskog postignuća u matematici
(Mathematics beliefs and goal orientations as the determinants of test emotions and school achievement in mathematics)

Autori
Torić, Marta

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za psihologiju

Mjesto
Zadar

Datum
30.09

Godina
2017

Stranica
44

Mentor
Izabela Sorić

Ključne riječi
uvjerenja o matematici, ciljne orijentacije, ispitne emocije, školsko postignuće
(mathematical beliefs, goal orientations, test emotions, school achievement)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati doprinos uvjerenja o matematici i ciljnih orijentacija ispitnim emocijama i školskom postignuću u matematici. U istraživanju je sudjelovao 161 učenik iz zadarskih gimnazija. Regresijskim analizama utvrđeno je kako vjerovanje u urođenost matematičkih sposobnosti negativno doprinosi emocijama radosti, nade i ponosa, dok spolni stereotipi pozitivno doprinose emocijama ljutnje, srama i bespomoćnosti. Pristupajuće ciljne orijentacije na učenje i izvedbu, pak, imaju pozitivan doprinos pozitivnim akademskim emocijama, dok izbjegavajuća orijentacija na učenje i orijentacija na izbjegavanje truda imaju suprotan obrazac. Emocija ponosa i orijentacija na izbjegavanje truda, kao i ženski spol pozitivan su prediktor školskog postignuća u matematici, dok su bespomoćnost, ljutnja i uvjerenje o matematici kao aktivnosti za dječake negativni prediktori. Nada je, pak, pozitivan prediktor očekivanja školskog uspjeha, dok su spomenuti spolni stereotipi negativni. Ovi nalazi otvaraju mogućnost osmišljavanja prikladnih intervencija za učenike, te povezuju različita područja edukacijske psihologije koja su do sada često bila razmatrana odvojeno.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Izabela Sorić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Torić, Marta
Uvjerenja o matematici i ciljne orijentacije kao odrednice ispitnih emocija i školskog postignuća u matematici, 2017., diplomski rad, diplomski, Odjel za psihologiju, Zadar
Torić, M. (2017) 'Uvjerenja o matematici i ciljne orijentacije kao odrednice ispitnih emocija i školskog postignuća u matematici', diplomski rad, diplomski, Odjel za psihologiju, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {Tori\'{c}, Marta}, year = {2017}, pages = {44}, keywords = {uvjerenja o matematici, ciljne orijentacije, ispitne emocije, \v{s}kolsko postignu\'{c}e}, title = {Uvjerenja o matematici i ciljne orijentacije kao odrednice ispitnih emocija i \v{s}kolskog postignu\'{c}a u matematici}, keyword = {uvjerenja o matematici, ciljne orijentacije, ispitne emocije, \v{s}kolsko postignu\'{c}e}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Tori\'{c}, Marta}, year = {2017}, pages = {44}, keywords = {mathematical beliefs, goal orientations, test emotions, school achievement}, title = {Mathematics beliefs and goal orientations as the determinants of test emotions and school achievement in mathematics}, keyword = {mathematical beliefs, goal orientations, test emotions, school achievement}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font