Pregled bibliografske jedinice broj: 1063391
Uvjerenja o matematici i ciljne orijentacije kao odrednice ispitnih emocija i školskog postignuća u matematici
Uvjerenja o matematici i ciljne orijentacije kao odrednice ispitnih emocija i školskog postignuća u matematici, 2017., diplomski rad, diplomski, Odjel za psihologiju, Zadar
CROSBI ID: 1063391 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uvjerenja o matematici i ciljne orijentacije kao
odrednice ispitnih emocija i školskog postignuća
u matematici
(Mathematics beliefs and goal orientations as the
determinants of test emotions and school
achievement in mathematics)
Autori
Torić, Marta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za psihologiju
Mjesto
Zadar
Datum
30.09
Godina
2017
Stranica
44
Mentor
Izabela Sorić
Ključne riječi
uvjerenja o matematici, ciljne orijentacije, ispitne emocije, školsko postignuće
(mathematical beliefs, goal orientations, test emotions, school achievement)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati doprinos uvjerenja o matematici i ciljnih orijentacija ispitnim emocijama i školskom postignuću u matematici. U istraživanju je sudjelovao 161 učenik iz zadarskih gimnazija. Regresijskim analizama utvrđeno je kako vjerovanje u urođenost matematičkih sposobnosti negativno doprinosi emocijama radosti, nade i ponosa, dok spolni stereotipi pozitivno doprinose emocijama ljutnje, srama i bespomoćnosti. Pristupajuće ciljne orijentacije na učenje i izvedbu, pak, imaju pozitivan doprinos pozitivnim akademskim emocijama, dok izbjegavajuća orijentacija na učenje i orijentacija na izbjegavanje truda imaju suprotan obrazac. Emocija ponosa i orijentacija na izbjegavanje truda, kao i ženski spol pozitivan su prediktor školskog postignuća u matematici, dok su bespomoćnost, ljutnja i uvjerenje o matematici kao aktivnosti za dječake negativni prediktori. Nada je, pak, pozitivan prediktor očekivanja školskog uspjeha, dok su spomenuti spolni stereotipi negativni. Ovi nalazi otvaraju mogućnost osmišljavanja prikladnih intervencija za učenike, te povezuju različita područja edukacijske psihologije koja su do sada često bila razmatrana odvojeno.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija