Pregled bibliografske jedinice broj: 1063390
Odnos inteligencije, jasnoće pojma o sebi i samohendikepiranja u situaciji manipuliranog neuspjeha na testu inteligencije
Odnos inteligencije, jasnoće pojma o sebi i samohendikepiranja u situaciji manipuliranog neuspjeha na testu inteligencije, 2019., diplomski rad, diplomski, Odjel za psihologiju, Zadar
CROSBI ID: 1063390 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos inteligencije, jasnoće pojma o sebi i
samohendikepiranja u situaciji manipuliranog
neuspjeha na testu inteligencije
(Relationship between intelligence, self-concept
clarity and self-handicapping in the situation
of manipulated failure on the intelligence test)
Autori
Bodrožić, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za psihologiju
Mjesto
Zadar
Datum
11.07
Godina
2019
Stranica
58
Mentor
Izabela Sorić
Ključne riječi
bihevioralni inhibicijski sustav, inteligencija, jasnoća pojma o sebi, samohendikepiranje
(BIS, intelligence, self-concept clarity, self-handicapping)
Sažetak
Samohendikepiranje predstavlja važno područje istraživanja s obzirom na njegovu učestalost i negativan utjecaj na postignuća osoba koje ga koriste. Njegovo je korištenje posebno vidljivo u akademskom kontekstu i zato je ovo istraživanje provedeno u školi s ciljem utvrđivanja odnosa samohendikepiranja, inteligencije i jasnoće pojma o sebi u situaciji kada se učenici suoče s neuspjehom na testu inteligencije. U istraživanju je sudjelovao ukupno 51 učenik drugog razreda jedne zadarske gimnazije. Inteligencija je mjerena dva puta Testom nizova A i B forme (Pogačnik, 1997), a drugom mjerenju je prethodila povratna informacija o neuspjehu na prvom testu. Učenici su imali mogućnost korištenja verbalnih i ponašajnih strategija samohendikepiranja. Uz to, primijenjene su Skala akademskog samohendikepiranja (iz PALS, Midgley i sur., 2000), Skala jasnoće pojma o sebi (Campbell i sur., 1996) i BIS skala (Carver i White, 1994). Ustanovljene su razlike u rezultatu na drugom testu inteligencije, teoriji rasta, verbalnom samohendikepiranju te procjeni vlastite inteligencije između učenika koji se ponašajno visoko, umjereno i malo/ne samohendikepiraju, dok za jasnoću pojma o sebi, osjetljivost bihevioralnog inhibicijskog sustava, teoriju entiteta i akademsko samohednikepiranje nije pronađena razlika među tim skupinama. Analiza povezanosti nije utvrdila značajne povezanosti različitih mjera samohendikepiranja. Ponašajno samohendikepiranje pokazalo se povezano s procjenom vlastite inteligencije, rezultatom na drugom testu inteligencije i teorijom rasta, a verbalno samohendikepiranje s jasnoćom pojma o sebi i osjetljivošću bihevioralnog inhibicijskog sustava. Spol, procjena vlastite inteligencije, implicitne teorije inteligencije i jasnoća pojma o sebi nisu se pokazali značajnim prediktorima verbalnog, ponašajnog i akademskog samohendikepiranja. Jedini ustanovljeni prediktor je osjetljivost bihevioralnog inhibicijskog sustava kod predviđanja verbalnog samohendikepiranja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija