Pregled bibliografske jedinice broj: 1063185
Održivi turizam - samozavaravanje, ideja ili realnost?
Održivi turizam - samozavaravanje, ideja ili realnost? // Communication Management Review, 5 (2020), 1; 52-62 doi:10.22522/cmr (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1063185 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Održivi turizam - samozavaravanje,
ideja ili realnost?
(Sustainable tourism - self-deception,
idea or reality?)
Autori
Melkić, Sara ; Marković Vukadin, Izidora, Roknić, Lucija
Izvornik
Communication Management Review (2459-590X) 5
(2020), 1;
52-62
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
održivost, destinacija, turizam, uključenost, aktivnosti, pokazatelji
(sustainability, destination, tourism, inclusion, activities, indicators)
Sažetak
Dugoročna konkurentnost turističkih destinacija izravno je povezana s njihovim održivim razvojem. Iznimno važno polazište za upravljanje turizmom, s naglaskom na održivo upravljanje, jest prepoznavanje stanja održivosti utemeljeno na pokazateljima. Tek ocjenom stanja, ali i kontinuiranim praćenjem održivosti, stvara se potrebna informacijska osnova za djelotvorno upravljanje razvojem u željenom, održivom smjeru. S intencijom etabliranja Hrvatske kao održive destinacije, važna je namjera destinacijskih menadžment organizacija da se okrenu održivosti turizma, kroz konkretne aktivnosti i mjere, a ne samo deklarativno. U tu svrhu analizirana je situacija u lokalnim turističkim zajednicama u Jadranskoj i Kontinentalnoj Hrvatskoj s ciljem utvrđivanja u kojoj mjeri se prati stanje održivosti, provode aktivnosti iz sfere održivosti (i zelenog turizma) te daju li planski i upravljački dokumenti jasne smjernice za održivi razvoj destinacija. Temeljem analize možemo zaključiti da postoji pet osnovnih tipa destinacija s obzirom na odnos prema održivom turizmu: destinacije koje koriste održivost samo kao termin bez pokrića (1), destinacije koje imaju idejna rješenja, ali ne provode projekte (2), destinacije s nizom aktivnosti u jednoj dimenziji održivosti (3), destinacije s provedenim projektima u svim dimenzijama održivosti (4) i destinacije koje održivost doživljavaju kao dio imidža i realnost destinacije te mjere učinke turizma na održivost i temeljem mjerenja provode projekte u svim dimenzijama održivosti (5).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti