Pregled bibliografske jedinice broj: 1063096
RADIONICE „UPOZNAJMO ZNAKOVNI JEZIK“ ZA INFORMIRANJE UČENIKA O DJECI S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU
RADIONICE „UPOZNAJMO ZNAKOVNI JEZIK“ ZA INFORMIRANJE UČENIKA O DJECI S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU // Varaždinski učitelj: digitalni stručni časopis za odgoj i obrazovanje, 3 (2020), 158-170 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1063096 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
RADIONICE „UPOZNAJMO ZNAKOVNI JEZIK“ ZA
INFORMIRANJE
UČENIKA O DJECI S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU
("Meet the differences" workshops to inform
students
about children with disabilities)
Autori
Svedružić, Anamaria ; Svedružić, Antonio
Izvornik
Varaždinski učitelj: digitalni stručni časopis za odgoj i obrazovanje (2623-7237) 3
(2020);
158-170
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
inkluzija, integracija, slušne teškoće, stav, teškoća u razvoju
(inclusion, integration, hearing difficulties, attitude, developmental difficulties)
Sažetak
Danas je 7, 4% djece s teškoćama u razvoju uključeno u redovno osnovno obrazovanje, ali još uvijek postoje prepreke u ostvarivanju njihove potpune uključenosti ili inkluzije. Prema izvješću pravobraniteljice za djecu iz 2018. godine prepreke u ostvarivanju prava djece s teškoćama u razvoju odnose se na nedostatne kompetencije odgojno–obrazovnih radnika, teškoće u provedbi programa, nedovoljnu opremljenost škola i nedostupnost pomoćnika u nastavi. Izvješće pokazuje da su za uključivanje djece s teškoćama u razvoju u redovan sustav školovanja važne objektivne i organizacijske pretpostavke. Međutim, suvremena istraživanja ukazuju na važnost subjektivnih pretpostavki, odnosno stavova svih sudionika koji mogu usporiti ili onemogućiti uspješnu inkluziju. U tom smislu, stavovi učenika urednog razvoja prema učenicima s teškoćama u razvoju važan su doprinos inkluziji djece s teškoćama u razvoju u redovan odgojno– obrazovni sustav. U ovom radu opisuje se programski koncept radionica „Upoznajmo znakovni jezik“ i njihov doprinos informiranju učenika urednog razvoja prema učenicima s teškoćama u razvoju. Rezultati informiranosti putem radionica „Upoznajmo znakovi jezik“ potvrdili su važnost upoznavanja učenika urednog razvoja o specifičnostima, teškoćama i mogućnostima učenika s teškoćama u razvoju s naglaskom na slušne teškoće.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)