Pregled bibliografske jedinice broj: 1063076
Rješavanje konflikata i vještine asertivnosti
Rješavanje konflikata i vještine asertivnosti // Varaždinski učitelj : digitalni stručni časopis za odgoj i obrazovanje, 3 (2020), 3; 98-116 (nije recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 1063076 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rješavanje konflikata i vještine asertivnosti
(Resolution of conflicts and assertiveness skills)
Autori
Skupnjak, Draženka
Izvornik
Varaždinski učitelj : digitalni stručni časopis za odgoj i obrazovanje (2623-7237) 3
(2020), 3;
98-116
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
komunikacija ; konflikt ; rješavanje konflikta ; ponašanje ; asertivnost ; vještine asertivnosti
(communication ; conflict ; conflict resolution ; behavior ; assertiveness ; assertiveness skills)
Sažetak
Ljudi, kao socijalna bića, u svakodnevnoj su međusobnoj interakciji kroz koju zadovoljavaju svoje potrebe. Najčešći način zadovoljavanja socijalnih interakcija je komunikacija. Ljudi međusobno komuniciraju na verbalan (riječima) i neverbalan (npr. gestama, mimikom) način. U tim „interakcijskim susretima“ svakodnevno dolazi i do nesporazuma, pa i konflikata. Konflikti se javljaju kad postoje suprotna zbivanja i tendencije, ponašanja, čuvstva. Oni mogu biti konstruktivni i destruktivni, a imaju svoje uzroke i tijek razvoja. Različiti su načini na koje ljudi rješavaju konflikte. Neki od njih su manje, a neki više djelotvorni. Na koji način ćemo rješavati svakodnevne komunikacijske nesporazume i različite konflikte najčešće ovisi o naučenim obrascima ponašanja. Najčešći oblici ponašanja su pasivnost, agresivnost i asertivnost. Asertivnost, kao najdjelotvorniji oblik ponašanja, je vještina koja se može naučiti kroz uvježbavanje specifičnih tehnika koje nam pomažu da ispravno reagiramo u zamršenim interakcijskim odnosima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti