Pregled bibliografske jedinice broj: 1063059
Usporedna analiza eksploatacijskih značajki dizelskih i električnih motora
Usporedna analiza eksploatacijskih značajki dizelskih i električnih motora, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 1063059 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedna analiza eksploatacijskih značajki
dizelskih i električnih motora
(Comparative Analysis of Diesel and Electric Motors
Exploitation Characteristics)
Autori
Šukunda, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
27.08
Godina
2019
Stranica
42
Mentor
Šarić, Željko
Ključne riječi
motori s unutarnjim izgaranjem, Diesel, električna vozila, električni motori, elektromotor
(Internal-Combustion Engine, Diesel, Elektric Vehicles, Elektric Engines, Electromotor)
Sažetak
Motori s unutarnjim izgaranjem toplinski su strojevi za pretvorbu toplinske energije u koristan mehanički rad. Mogu se podijeliti prema raznim parametrima, prema broju taktova na dvotaktne (2T) i četverotaktne (4T) motore, prema načinu izgaranja i pogonskom gorivu na Diesel, Otto i Wankel motore, prema načinu hlađenja na motore hlađene zrakom ili tekućinom itd. Motor s unutarnjim izgaranjem sastoji se od oko tisuću manjih dijelova, međutim glavni dijelovi zaslužni za obavljanje procesa izgaranja su klipni mehanizam, glava i blok motora te uređaji motora. Od tekućina važno je spomenuti ulje iz kartera motora kojim se smanjuje trošenje materijala i podmazuju elementi u dodiru, gorivo iz spremnika koje uz određenu količinu zraka potiče izgaranje, te rashladnu tekućinu koja održava radnu temperaturu motora i sprječava pregrijavanje. Razlike u konstrukciji vozila s Diesel motorima i vozila na električni pogon su velike, ponajprije zato što električna vozila imaju znatno manje dijelova, sastoje je od baterije, elektromotora i kontrolera. Za rad koriste obnovljive izvore energije, nemaju ispušnih plinova i mogu sami stvarati energiju npr. regeneracijskim kočenjem kojim se kinetička energija sprema u bateriju za ponovno korištenje. Održavanje vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem zahtjevnije je nego održavanje električnih vozila jer ima više dijelova koji mogu biti u kvaru, ali za razliku od električnih vozila, održavanje se može izvršiti na više lokacija i dijelovi su puno pristupačniji. S ciljem smanjenja ispušnih plinova i trošenja neobnovljivih izvora energije, putem zabrane ulaska Diesela u centre velikih gradova i najavom prestanka proizvodnje u narednim godinama, a poticajima za električna vozila, može se reći da Dieseli polako odlaze u prošlost, a vozila na električni pogon tek dolaze, još se razvijaju i osiguravaju čišću budućnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport