Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1062882

Uloga učeničkih zadruga u procesima izgradnje socijalne kohezije


Vidović, Davorka; Grubišić-Čabo, Marita
Uloga učeničkih zadruga u procesima izgradnje socijalne kohezije // VII. Nacionalni sociološki kongres „Socijalna kohezija u društvu polarizacije, konflikata i nejednakosti“
Zagreb, Hrvatska, 2019. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1062882 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga učeničkih zadruga u procesima izgradnje socijalne kohezije
(The role of school cooperatives in social cohesion development)

Autori
Vidović, Davorka ; Grubišić-Čabo, Marita

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
VII. Nacionalni sociološki kongres „Socijalna kohezija u društvu polarizacije, konflikata i nejednakosti“

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2019. - 12.04.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
školske zadruge ; socijalna kohezija ; participacija ; solidarnost ; socijalni kapital ; participacija ; mladi
(School cooperatives ; social cohesion ; participation ; solidarity ; social capital ; youth)

Sažetak
Učeničke zadruge imaju dugu tradiciju u Hrvatskoj i predstavljaju gotovo jedinstven model unutar odgojno- obrazovnog sustava u svijetu. U Hrvatskoj danas djeluje preko 550 učeničkih zadruga u osnovnim i srednjim školama. U učeničkim zadruga učenici uče i oponašaju sve aktivnosti stvarnog poduzeća, ali i slijede temeljna zadružna načela u kojima svi članovi ravnopravno sudjeluju u upravljanju i demokratskom odlučivanju. Osim toga, učeničke zadruge igraju važnu komponentu stvaranju suradnje s lokalnom zajednicom. Istraživanja o učeničkim zadrugama su rijetka i postojeća literatura uglavnom daje uvide u ulogu učeničkih zadruga u pedagoškim procesima (Munjiza, 2008 ; Jagodić & Seršić, 2012) ili ukazuju na važnost prepoznavanja uloge učeničkih zadruga u učenju o društvenom poduzetništvu (Tkalec, Quien & Posavec, 2013). Novija istraživanja mladih u Hrvatskoj ukazuju na porast političke i društvene participacije mladih, no još uvijek se osjećaju izrazito marginalizirano u procesima odlučivanja izvan obiteljskog i prijateljskog okruženja (Ilišin & Spajić-Vrkaš, 2017). Stoga ovaj rad tematizira učeničke zadruge u kontekstu socijalne kohezije te pokušava prepoznati njihovu ulogu kao mjesta gdje djeca i mladi mogu sudjelovati u proizvodnim, ali i upravljačkim procesima. Nalazi ovog rada ukazuju na načine na koje sudjelovanje u učeničkoj zadruzi potiče participaciju mladih te vrijednosti poput solidarnosti, suradnje, povjerenja i brige za zajednicu, što u konačnici može doprinositi socijalnoj koheziji. Rad se temelji na eksplorativnom istraživanju provedenom od listopada 2018. do siječnja 2019. godine. Metode korištene za prikupljanje podataka uključivale su fokus grupe s učenicima zadrugarima, na prigodnom uzorku od 10 učeničkih zadruga iz pet geografskih regija te polu- strukturirane intervjue s voditeljima zadruga i predstavnicima potpornih organizacija (ukupno 11 intervjua). Podaci su transkribirani i analizirani koristeći NVivo program za kvalitativnu analizu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb,
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Davorka Vidović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vidović, Davorka; Grubišić-Čabo, Marita
Uloga učeničkih zadruga u procesima izgradnje socijalne kohezije // VII. Nacionalni sociološki kongres „Socijalna kohezija u društvu polarizacije, konflikata i nejednakosti“
Zagreb, Hrvatska, 2019. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
Vidović, D. & Grubišić-Čabo, M. (2019) Uloga učeničkih zadruga u procesima izgradnje socijalne kohezije. U: VII. Nacionalni sociološki kongres „Socijalna kohezija u društvu polarizacije, konflikata i nejednakosti“.
@article{article, author = {Vidovi\'{c}, Davorka and Grubi\v{s}i\'{c}-\v{C}abo, Marita}, year = {2019}, keywords = {\v{s}kolske zadruge, socijalna kohezija, participacija, solidarnost, socijalni kapital, participacija, mladi}, title = {Uloga u\v{c}eni\v{c}kih zadruga u procesima izgradnje socijalne kohezije}, keyword = {\v{s}kolske zadruge, socijalna kohezija, participacija, solidarnost, socijalni kapital, participacija, mladi}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vidovi\'{c}, Davorka and Grubi\v{s}i\'{c}-\v{C}abo, Marita}, year = {2019}, keywords = {School cooperatives, social cohesion, participation, solidarity, social capital, youth}, title = {The role of school cooperatives in social cohesion development}, keyword = {School cooperatives, social cohesion, participation, solidarity, social capital, youth}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font