Pregled bibliografske jedinice broj: 1062809
Geneza i kontekst političke komunikacije u Hrvatskoj na referendumu o članstvu u Europskoj uniji 2012. i na europskim izborima 2013. i 2014.: četvrt stoljeća između nacionalnih i europskih tema
Geneza i kontekst političke komunikacije u Hrvatskoj na referendumu o članstvu u Europskoj uniji 2012. i na europskim izborima 2013. i 2014.: četvrt stoljeća između nacionalnih i europskih tema // Međunarodne studije, XV (2015), 3; 9-27 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1062809 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Geneza i kontekst političke komunikacije u
Hrvatskoj na referendumu o članstvu u Europskoj
uniji 2012. i na europskim izborima 2013. i
2014.: četvrt stoljeća između nacionalnih i
europskih tema
(Genesis and context of political communication
in Croatia in the referendum on membership in
the European Union in 2012 and in the European
elections in 2013 and 2014: a quarter of a
century between national and European issues)
Autori
Picula, Boško ; Žnidarić, Kristina
Izvornik
Međunarodne studije (1332-4756) XV
(2015), 3;
9-27
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Hrvatska ; Europska unija ; europski izbori ; referendum ; politička komunikacija
(Croatia ; European Union ; european elections ; referendum ; political communication)
Sažetak
Hrvatska nije samo trenutačno posljednja država koja je postala punopravnom članicom Europske unije, nego je i njezina jedina članica u povijesti čiji su birači dvije godine zaredom, 2013. i 2014., birali svoje zastupnike u Europski parlament. Doda li se tomu da je u Hrvatskoj 2012. održan referendum o pristupanju zemlje Europskoj uniji, moguće je zaključiti da se dosad ni u jednoj članici Unije njezini birači nisu tako učestalo izjašnjavali o europskim političkim temama. Znači li to da su hrvatski birači „najeuropskiji“ kad je riječ o političkoj komunikaciji vezanoj uz europske teme na neposrednim izjašnjavanjima volje i preferencija? Ili je i u Hrvatskoj zabilježena ta pojava da su europske izbore, a prije toga i referendum, političke stranke i sudionici na izborima iskoristili za stavljanje nacionalnih političkih, ekonomskih i društvenih tema u prvi plan? Temeljem iskustava s izbora za Europski parlament u Hrvatskoj politička komunikacija pokazuje i zajednički europski trend i specifično hrvatsko obilježje. Kao i u većini članica Europske unije, na europskim izborima iz 2004. i 2009. i u Hrvatskoj su uoči izbora za Europski parlament dominirale nacionalne teme u političkoj komunikaciji i profiliranju sudionika na izborima. Hrvatska je pak specifična utoliko što je u smislu političke komunikacije ključnu ulogu u promicanju europskih tema i važnosti Europskog parlamenta kao tijela za koje se glasa na izborima iz 2013. i 2014. preuzela izborna administracija na čelu s Državnim izbornim povjerenstvom. Ta dva komunikacijska pristupa izborima – nacionalni, od strane političkih stranaka, i europski, od strane tijela koja provode izbore – rezultirala su iz europskih izbora u svojevrsne miniparlamentarne izbore.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija