Pregled bibliografske jedinice broj: 1062762
Učeničke zadruge: model učenja o participaciji i (društvenom) poduzetništvu unutar odgojnoobrazovnog sustava
Učeničke zadruge: model učenja o participaciji i (društvenom) poduzetništvu unutar odgojnoobrazovnog sustava, 2019. (izvještaj).
CROSBI ID: 1062762 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učeničke zadruge: model učenja o participaciji
i
(društvenom) poduzetništvu unutar
odgojnoobrazovnog
sustava
(School cooperatives: a model of learning about
participation and (social) entrepreneurship
within the
educational system)
Autori
Vidović, Davorka ; Grubišić-Čabo, Marita
Izvornik
Obrazovna zviždaljka - Tematski izvještaj
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, izvještaj
Godina
2019
Ključne riječi
učenička zadruga ; participacija ; društveno poduzetništvo ; zadruga ; obrazovanje ; demokracija
(school cooperative ; participation ; social entrepreneurship ; cooperative ; education ; democracy)
Sažetak
Učeničke zadruge imaju dugu povijest u hrvatskom odgojno-obrazovnom i zadružnom sustavu. Osim toga, gotovo su jedinstven model praktičnog zadružnog učenja integriranoga u odgojno-obrazovni sustav. Učeničke zadruge model su praktičnog razvoja poduzetničkih i demokratskih kompetencija kroz suradnju, solidarnost, brigu o zajednici i okolišu, kao temeljna zadružna načela. Kako zapravo funkcioniraju učeničke zadruge danas? I kakva je njihova uloga u odgojno-obrazovnom sustavu? Na koji način poštuju zadružna načela i na koji način doprinose participaciji, demokratskom odlučivanju i (društvenom) poduzetništvu kod učenika zadrugara? S kakvim se poteškoćama susreću i kako se može unaprijediti okvir oko učeničkih zadruga, kako bi njegov potencijal mogao potpunije ostvariti? Neki od ciljeva ovog rada su pokušati ponuditi odgovore na ova pitanja. No, prije svega, važno nam je ukazati na učeničke zadruge, koje, čini nam se, nisu dovoljno vidljive, prepoznate i vrednovane kao poligon za praktično učenje i izgradnju vrijednih kompetencija kod mladih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Politologija, Sociologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)