Pregled bibliografske jedinice broj: 106242
Popularno glazbeno kazalište od Ivana pl. Zajca do Alfija Kabilja: 140 godina musicala u Hrvatskoj?
Popularno glazbeno kazalište od Ivana pl. Zajca do Alfija Kabilja: 140 godina musicala u Hrvatskoj? // Krležini dani u Osijeku 2000. / Hećimović, Branko (ur.).
Zagreb: Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, 2001. str. 135-140 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 106242 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Popularno glazbeno kazalište od Ivana pl. Zajca do Alfija Kabilja: 140 godina musicala u Hrvatskoj?
(Popular Musical Theatre from Ivan Zajc to Alfi Kabiljo: 140 Years of Musical in Croatia?)
Autori
Tuksar, Stanislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Krležini dani u Osijeku 2000.
/ Hećimović, Branko - Zagreb : Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, 2001, 135-140
Skup
Hrvatska dramska književnost i kazalište - Inventura milenija, 1. dio
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 2000
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
popularno glazbeno kazalište; musical; Hrvatska; 19. stoljeće; 20. stoljeće
(popular music theatre; musical; Croatia; 19th century; 20th century)
Sažetak
Ideja i realizacija žanra vedrog glazbenog kazališta hrvatskih autora postoji kontinuirano od 1864. Vedro glazbeno kazalište preživjelo je sve stilske i formalne mijene u posljednjih gotovo stoljeće i pol, od vaudevillea i bečke operete do musicala i rock opere. Iako profesionaliziran kroz skoro polovinu tog razdoblja (od 1950) produkcijski pogon vedroga glazbenog kazališta pokazuje prosjek koji je hrvatsko glazbeno kazalište u pojedinim središtima postizavalo sa standardnim domaćim i inozemnim opernim repertoarom, ali u prezentaciji domaćeg operetnog i musicalskog proizvoda (od Zajca preko Albinija, Tijardovića, Kuntarića i drugih do Kabilja) hrvatska glazbena kultura još čeka toliko kvalitetnu produkciju koja bi u živim izvedbama i zabilježena na nosačima zvuka mogla ravnopravno konkurirati odgovarajućim vrhunskim svjetskim produkcijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA