Pregled bibliografske jedinice broj: 1062395
Povezanost osobina ličnosti i kreativnosti: Medijacijski efekti kreativne samoefikasnosti i kreativnog osobnog identiteta
Povezanost osobina ličnosti i kreativnosti: Medijacijski efekti kreativne samoefikasnosti i kreativnog osobnog identiteta // 24. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Međunarodni psihologijski znanstveni skup - Knjiga sažetaka / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina (ur.).
Zagreb, 2019. str. 115-115 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1062395 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost osobina ličnosti i kreativnosti:
Medijacijski efekti kreativne samoefikasnosti i
kreativnog osobnog identiteta
(The relationship between personality traits and
creativity: Mediational effects of self-
efficacy and creative personal identity)
Autori
Pavlić, Matej ; Kramarić, Matea ; Butković, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
24. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Međunarodni psihologijski znanstveni skup - Knjiga sažetaka
/ Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina - Zagreb, 2019, 115-115
Skup
24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2019. - 13.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kreativnost ; osobine ličnosti ; kreativna samoefikasnost ; kreativni osobni identitet
(creativity ; personality traits ; creative self-efficacy ; creative personal identity)
Sažetak
Dosadašnja istraživanja dosljedno pokazuju povezanost osobina ličnosti i kreativnosti, pri čemu su najkonzistentniji rezultati dobiveni za faktor otvorenosti ka iskustvu, koja je pozitivno povezana s kreativnosti. Novija istraživanja također ukazuju da prilikom proučavanja odnosa ličnosti i kreativnosti u obzir treba uzeti dva konstrukta vezana za kreativni pojam o sebi, kreativnu samoefikasnost i kreativni osobni identitet, kao potencijalne medijatore navedenog odnosa. U skladu s navedenim, cilj ovog istraživanja bio je provjeriti je li odnos između osobina ličnosti i kreativnosti posredovan kreativnom samoefikasnošću i kreativnim osobnim identitetom. Odnos smo odlučili provjeriti na kreativnim pojedincima koji u okviru „Četiri C“ modela kreativnosti (Kaufman i Beghetto, 2009) pripadaju kategoriji 3. razine kreativnosti, tzv. „Pro-c“ ili profesionalna kreativnost. Ovu razinu karakterizira profesionalna razina stvaralaštva i kreativnosti, iako se radi o pojedincima koji još nisu dosegli prestižan status. Sudionici istraživanja su bili pjevači i pjevačice iz 11 hrvatskih klapa koji su u manjim grupama ispunili anketni upitnik koji se sastojao od BFI-2 upitnika ličnosti (Soto i John, 2017), Kratke skale kreativnog pojma o sebi koja mjeri kreativnu samoefikasnost i kreativni osobni identitet (Karwowski, 2011), te nekoliko pitanja koja se odnose na procjenu kreativnosti i kreativnih postignuća, a koje su autori konstruirali za potrebe ovog istraživanja. Provedene su korelacijske i regresijske analize kako bi se provjerila povezanost između dvije dimenzije kreativnog pojma o sebi i razine kreativnog postignuća te njihova povezanost s osobinama ličnosti, kao i posredujuća uloga kreativne samoefikasnosti i kreativnog osobnog identiteta u odnosu pojedinih osobina ličnosti i kreativnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb