Pregled bibliografske jedinice broj: 106235
Wissensvermittlung in der Funktion der Haltbaren Regionaler Möglichkeiten
Wissensvermittlung in der Funktion der Haltbaren Regionaler Möglichkeiten // VI. Gemeines Augsburg - Osijek Symposion "Region und regionale Entwicklung" / Gottlieb, Gunther ; Turkaj, Željko (ur.).
Augsburg: Universitaet Augsburg, Universitaet Osijek, 2001. str. 89-107 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 106235 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Wissensvermittlung in der Funktion der Haltbaren Regionaler Möglichkeiten
(Transfer of the Knowledge in the Function of the Regional Sustainable Development)
Autori
Barković, Dražen ; Meler, Marcel ; Turkalj, Željko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
VI. Gemeines Augsburg - Osijek Symposion "Region und regionale Entwicklung"
/ Gottlieb, Gunther ; Turkaj, Željko - Augsburg : Universitaet Augsburg, Universitaet Osijek, 2001, 89-107
Skup
VI. Gemeines Augsburg - Osijek Symposion "Region und regionale Entwicklung"
Mjesto i datum
Augsburg, Njemačka, 11.2001
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
visoko obrazovanje; transfer visokog obrazovanja; sveučilište
(higher education; transfer of higher education; University)
Sažetak
Proces visokog obrazovanja se treba temeljiti na saznanjima znanosti, odnosno rezultata istraživanja, a temeljni cilj bi mu trebao biti njihov transfer u svakodnevnu gospodarsku praksu. Razina razvijenosti sustava visokog obrazovanja u izravnoj je zavisnosti od opće gospodarske razvijenosti, te kvalitativne razvijenosti društveno-ekonomskih odnosa u zemlji, ali još je više u izravnoj zavisnosti o gospodarskoj razvijenosti regije u kojoj sveučilište kao krovno-ustrojbena institucija visokog obrazovanja djeluje. Pritom treba istaknuti da postoji i interaktivno povratno djelovanje sustava visokog obrazovanja kako na gospodarsku razvijenost, tako i na cjelokupnu društveno-ekonomsku razvijenost regije. Ovo se osobito odnosi i na transfer ekonomskih znanja koja predstavljaju jednu od najznačajnijih temeljnih sastavnica regionalnog razvoja. Međutim, valja imati na umu da riječ treba biti isključivo o održivom regionalnom razvoju. To ujedno, interaktivno, implicira kako mora biti riječ i održivom razvoju sveučilišta, odnosno članica u njihovom sastavu. Na tragu prethodnoga, održivi razvoj se u radu promatra na temelju akronima LIFE (limits, interdepedence, fundamentals i equity) i pritom se ustanovljavaju strateški koraci koji se moraju poduzeti kako bi se održivi razvoj mogao implementirati obostrano, kako u smislu regionalnog razvoja, tako i održivog razvoja sveučilišta odnosno njegovih članica. I ne samo to. Održivi razvoj regije kojoj sveučilište pripada trebao bi se ujedno temeljiti i na gospodarskoj, ali i na svakoj drugoj konkurentskoj prednosti koju konkretna regija dugoročno može ostvarivati zahvaljujući resursima kojima neupitno raspolaže. To ujedno znači kako sveučilišta, izravnim ili neizravnim transferom znanja u gospodarstvo regije kojoj pripadaju ujedno imaju aktivnu ulogu, ali i odgovornost u kreiranju ekonomskog, društvenog i kulturnog života koje se u dugoročnom smislu mora operacionalizirati u smislu održivog regionalnog razvoja. Drugim riječima, znanstvena percepcija regije i njenih resursa tvorit će ujedno i putove njezinog budućeg održivog razvoja. Gledano sa stajališta čitave zemlje, odnosno čitave nacionalne ekonomije, prethodno navedeno treba dovesti do sinergijskog efekta koji se treba očitovati u dugoročno održivom općedruštvenom razvoju.
Izvorni jezik
Ger
Znanstvena područja
Ekonomija