Pregled bibliografske jedinice broj: 1062285
Zastupljenost vizualnih komunikacija u nastavnom procesu predmeta Likovna umjetnost na primjeru splitskih gimnazija
Zastupljenost vizualnih komunikacija u nastavnom procesu predmeta Likovna umjetnost na primjeru splitskih gimnazija // Zbornik 4. kongresa hrvatskih povjesničara umjetnosti "Institucije povijesti umjetnosti" / Mance, Ivana ; Petrinović, Martina ; Trška, Tanja (ur.).
Zagreb: Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske ; Institut za povijest umjetnosti, 2019. str. 239-247 doi:10.31664/z4khpu.32 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1062285 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zastupljenost vizualnih komunikacija u nastavnom
procesu predmeta Likovna umjetnost na primjeru
splitskih gimnazija
(The Representation of Visual Communication in
the Visual Arts Curriculum on the Example of
Gymnasiums in Split)
Autori
Gaj, Barbara ; Brajnov Botić, Doroti ; Violić, Duško
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik 4. kongresa hrvatskih povjesničara umjetnosti "Institucije povijesti umjetnosti"
/ Mance, Ivana ; Petrinović, Martina ; Trška, Tanja - Zagreb : Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske ; Institut za povijest umjetnosti, 2019, 239-247
ISBN
978-953-6089-52-9
Skup
4. kongres hrvatskih povjesničara umjetnosti: Institucije povijesti umjetnosti
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 24.11.2016. - 26.11.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nastava likovne umjetnosti ; plan i program ; udžbenici ; vizualne komunikacije ; novi mediji
(visual arts classes ; curriculum ; textbooks ; visual communications ; new media)
Sažetak
U vremenu ubrzanog razvoja vizualne kulture, nastava vizualnih komunikacija trebala bi poticati razvijanje kritičkog mišljenja i vizualne osjetljivosti za događanja iz neposredne stvarnosti te osposobiti učenike za percipiranje umjetnosti kroz semiotički odnos slike i značenja. Ovaj rad analizira nastavni plan i program predmeta Likovna umjetnost za gimnazije i daje naglasak na nedovoljnu zastupljenost Vizualnih komunikacija kao nastavne cjeline. Cilj rada je prikazati raskorak između predloženog nastavnog programa, sadržaja udžbenika, nastave u praksi i ishoda učenja na primjeru splitskih gimnazija. Uz navedeno, provedena je anketa među učenicima završnih razreda gimnazija, kojom je jednim dijelom dobiven uvid u ishode učenja, poznavanje uloge, značenja i utjecaja vizualnih medija u edukaciji likovne umjetnosti, ali i u suvremenom društvu. Temeljem zaključaka dobivenih istraživanjem, autori daju smjernice za promjene u pristupu tumačenja vizualnih komunikacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Likovne umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Umjetnička akademija, Split