Pregled bibliografske jedinice broj: 1062206
Statistika u nastavi matematike u osnovnoj školi trenutni status i promjene koje donosi kurikularna reforma
Statistika u nastavi matematike u osnovnoj školi trenutni status i promjene koje donosi kurikularna reforma // Acta mathematica Spalatensia. Series didactica, 3 (2020), 3; 1-12 doi:10.32817/amssd.3.3.1 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1062206 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Statistika u nastavi matematike u osnovnoj
školi trenutni status i promjene koje donosi
kurikularna reforma
(Statistics in Math (primary schools) - current
status and changes coming with new curricular
reform)
Autori
Nađ, Ivan
Izvornik
Acta mathematica Spalatensia. Series didactica (2623-6125) 3
(2020), 3;
1-12
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
statistika, matematika, kurikularna reforma
(statistics, mathematics, curricular reform)
Sažetak
Razvoj kritičkog i analitičkog mišljenja je jedan od odgojno obrazovnih ciljeva poučavanja matematike. Statistika je pogodan alat za pomoć pri ostvarenju tog cilja no nastavni plan i program matematike za osnovnu školu predviđa prvi susret sa statistikom tek u sedmom razredu osnovne škole. Anketa provedena među učiteljima matematike je pokazala da često vrlo malo pažnje pridaju poučavanju statistike, ponajviše zbog velikog broja ostalih sadržaja koje moraju odraditi s učenicima. Kurikularna reforma je donijela određene promjene i poučavanje statistike je raslojeno po svim razredima osnovne škole, od piktograma u prvom razredu do analitičkog rješavanja složenijih problema koristeći statistiku u osmom razredu. U članku se raspravlja o nekim problemima, predlažu rješenja, detaljnije/dodatne razrade, ali i dodatni (prošireni) sadržaji te prijedlozi za njihovo ostvarivanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika