Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1062078

ODNOS PETFAKTORSKOG MODELA LIČNOSTI I ŠKOLSKOG USPJEHA KOD UČENIKA SREDNJIH ŠKOLA


Matošić, Doris
ODNOS PETFAKTORSKOG MODELA LIČNOSTI I ŠKOLSKOG USPJEHA KOD UČENIKA SREDNJIH ŠKOLA // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXV (2019), 1-2; 45-55 doi:0.32903/zs.65.1-2.3 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1062078 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
ODNOS PETFAKTORSKOG MODELA LIČNOSTI I ŠKOLSKOG USPJEHA KOD UČENIKA SREDNJIH ŠKOLA
(The Relation between Big Five Personality Traits and School Achievement in High School Students)

Autori
Matošić, Doris

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LXV (2019), 1-2; 45-55

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
obrazovanje ; osobine ličnosti ; školski uspjeh ; učenici ; vladanje
(behaviour ; education ; grade point average ; high school students ; personality traits)

Sažetak
Cilj je istraživanja bio utvrditi odnos između petofaktorskog modela ličnosti i uspjeha u školi i vladanja u dvjema vremenskim točkama ; na početku 3. (T1) i na kraju 4. razreda srednje škole (T2). U istraživanju je sudjelovalo 421 učenika srednje škole u dobi od 16 do 19 godina. Za ispitivanje dimenzija ličnosti korištena je adaptirana verzija Petofaktorskog inventara ličnosti. Školski uspjeh mjeren je ocjenom općeg uspjeha na kraju školske godine, a ocjena vladanja mjerila se na temelju neopravdanih sati. Glavna analiza podataka uključivala je dvije hijerarhijske regresijske analize u svakoj vremenskoj točki. U oba mjerenja rod je značajno doprinio objašnjenju uspjeha u školi i vladanja. Konkretno, učenice su pokazale bolji uspjeh u školi te bolje vladanje u usporedbi s učenicima. Nadalje, u prvome mjerenju, osobe s izraženim dimenzijama ličnosti i otvorenosti prema iskustvu, savjesnosti te manje izraženim neuroticizmom pokazale su bolji uspjeh u školi u usporedi s osobama s manje izraženom otvorenosti prema iskustvu, savjesnosti te više izraženim neuroticizmom. Međutim, petofaktorske dimenzije ličnosti u drugom mjerenju nisu značajno dodatno objasnile uspjeh u školi i vladanje. Rezultati ističu utjecaj pojedinih osobina ličnosti na opći uspjeh i vladanje u srednjoj školi u dvama mjerenjima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Kineziološki fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Doris Matošić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi

Citiraj ovu publikaciju:

Matošić, Doris
ODNOS PETFAKTORSKOG MODELA LIČNOSTI I ŠKOLSKOG USPJEHA KOD UČENIKA SREDNJIH ŠKOLA // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXV (2019), 1-2; 45-55 doi:0.32903/zs.65.1-2.3 (recenziran, članak, znanstveni)
Matošić, D. (2019) ODNOS PETFAKTORSKOG MODELA LIČNOSTI I ŠKOLSKOG USPJEHA KOD UČENIKA SREDNJIH ŠKOLA. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXV (1-2), 45-55 doi:0.32903/zs.65.1-2.3.
@article{article, author = {Mato\v{s}i\'{c}, Doris}, year = {2019}, pages = {45-55}, DOI = {0.32903/zs.65.1-2.3}, keywords = {obrazovanje, osobine li\v{c}nosti, \v{s}kolski uspjeh, u\v{c}enici, vladanje}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, doi = {0.32903/zs.65.1-2.3}, volume = {LXV}, number = {1-2}, issn = {0044-4855}, title = {ODNOS PETFAKTORSKOG MODELA LI\v{C}NOSTI I \v{S}KOLSKOG USPJEHA KOD U\v{C}ENIKA SREDNJIH \v{S}KOLA}, keyword = {obrazovanje, osobine li\v{c}nosti, \v{s}kolski uspjeh, u\v{c}enici, vladanje} }
@article{article, author = {Mato\v{s}i\'{c}, Doris}, year = {2019}, pages = {45-55}, DOI = {0.32903/zs.65.1-2.3}, keywords = {behaviour, education, grade point average, high school students, personality traits}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, doi = {0.32903/zs.65.1-2.3}, volume = {LXV}, number = {1-2}, issn = {0044-4855}, title = {The Relation between Big Five Personality Traits and School Achievement in High School Students}, keyword = {behaviour, education, grade point average, high school students, personality traits} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY, New York, USA
  • EBSCO Publishing, Editoral Department, Massachusetts, USA
  • Emerald Management Reviews database, United Kingdom
  • Ulrich Serials Analysis System, USA
  • Hrčak – Portal znanstvenih časopisa RH


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font