Pregled bibliografske jedinice broj: 1062078
ODNOS PETFAKTORSKOG MODELA LIČNOSTI I ŠKOLSKOG USPJEHA KOD UČENIKA SREDNJIH ŠKOLA
ODNOS PETFAKTORSKOG MODELA LIČNOSTI I ŠKOLSKOG USPJEHA KOD UČENIKA SREDNJIH ŠKOLA // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXV (2019), 1-2; 45-55 doi:0.32903/zs.65.1-2.3 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1062078 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ODNOS PETFAKTORSKOG MODELA LIČNOSTI I ŠKOLSKOG
USPJEHA KOD UČENIKA SREDNJIH ŠKOLA
(The Relation between Big Five Personality Traits and School
Achievement in High School Students)
Autori
Matošić, Doris
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LXV
(2019), 1-2;
45-55
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
obrazovanje ; osobine ličnosti ; školski uspjeh ; učenici ; vladanje
(behaviour ; education ; grade point average ; high school students ; personality traits)
Sažetak
Cilj je istraživanja bio utvrditi odnos između petofaktorskog modela ličnosti i uspjeha u školi i vladanja u dvjema vremenskim točkama ; na početku 3. (T1) i na kraju 4. razreda srednje škole (T2). U istraživanju je sudjelovalo 421 učenika srednje škole u dobi od 16 do 19 godina. Za ispitivanje dimenzija ličnosti korištena je adaptirana verzija Petofaktorskog inventara ličnosti. Školski uspjeh mjeren je ocjenom općeg uspjeha na kraju školske godine, a ocjena vladanja mjerila se na temelju neopravdanih sati. Glavna analiza podataka uključivala je dvije hijerarhijske regresijske analize u svakoj vremenskoj točki. U oba mjerenja rod je značajno doprinio objašnjenju uspjeha u školi i vladanja. Konkretno, učenice su pokazale bolji uspjeh u školi te bolje vladanje u usporedbi s učenicima. Nadalje, u prvome mjerenju, osobe s izraženim dimenzijama ličnosti i otvorenosti prema iskustvu, savjesnosti te manje izraženim neuroticizmom pokazale su bolji uspjeh u školi u usporedi s osobama s manje izraženom otvorenosti prema iskustvu, savjesnosti te više izraženim neuroticizmom. Međutim, petofaktorske dimenzije ličnosti u drugom mjerenju nisu značajno dodatno objasnile uspjeh u školi i vladanje. Rezultati ističu utjecaj pojedinih osobina ličnosti na opći uspjeh i vladanje u srednjoj školi u dvama mjerenjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY, New York, USA
- EBSCO Publishing, Editoral Department, Massachusetts, USA
- Emerald Management Reviews database, United Kingdom
- Ulrich Serials Analysis System, USA
- Hrčak – Portal znanstvenih časopisa RH