Pregled bibliografske jedinice broj: 1062060
The Connection between the Reading Habits and Richness of Vocabulary of Croatian Secondary- School Students
The Connection between the Reading Habits and Richness of Vocabulary of Croatian Secondary- School Students // Croatian Journal of Education : Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 21 (2019), 3; 823-860 (međunarodna recenzija, članak, ostalo)
CROSBI ID: 1062060 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
The Connection between the Reading Habits and
Richness of Vocabulary of Croatian Secondary-
School Students
Autori
Santrić, Marta ; Ćavar, Ana ; Alerić, Marko
Izvornik
Croatian Journal of Education : Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 21
(2019), 3;
823-860
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
vocabulary enrichment ; lexical knowledge ; meaning ; vocabulary ; word.
Sažetak
Uz govornu komunikaciju, čitanje je najvažniji način indirektnog ovladavanja rječnikom. Primarni cilj ovoga istraživanja bio je ispitati hipotezu o pozitivnom utjecaju količine čitanja na bogatstvo rječnika. Sekundarnom razinom istraživanja pokušali su se utvrditi neki od mogućih faktora utjecaja na učestalost, odnosno količinu čitanja. U istraživanju je sudjelovalo 200 učenika trećih razreda triju zagrebačkih srednjih škola. Za potrebe empirijskog istraživanja oblikovan je istraživački materijal kojim se provjeravalo prepoznavanje značenja leksema ekscerpiranih iz lektirnih djela, a anketom su prikupljeni podatci o čitalačkim navikama ispitanika. Na prvoj razini istraživanja ispitan je odnos između postotka točno prepoznatih značenja leksema i prosječne količine čitanja književnosti te je utvrđeno da su učenici koji u prosjeku više čitaju točno prepoznali značenje većeg broja leksema. Na sekundarnoj razini istraživanja propitala se ovisnost prosječne količine čitanja o varijablama izloženosti pričama i bajkama u djetinjstvu, ljubavi prema čitanju (užitka u čitanju), razumijevanja tijekom čitanja i prosječne količine čitanja roditelja. Rezultati su ukazali na postojanje statistički značajne pozitivne korelacije između prosječne količine čitanja i prvih triju navedenih varijabli.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus