Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1062060

The Connection between the Reading Habits and Richness of Vocabulary of Croatian Secondary- School Students


Santrić, Marta; Ćavar, Ana; Alerić, Marko
The Connection between the Reading Habits and Richness of Vocabulary of Croatian Secondary- School Students // Croatian Journal of Education : Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 21 (2019), 3; 823-860 (međunarodna recenzija, članak, ostalo)


CROSBI ID: 1062060 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
The Connection between the Reading Habits and Richness of Vocabulary of Croatian Secondary- School Students

Autori
Santrić, Marta ; Ćavar, Ana ; Alerić, Marko

Izvornik
Croatian Journal of Education : Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 21 (2019), 3; 823-860

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo

Ključne riječi
vocabulary enrichment ; lexical knowledge ; meaning ; vocabulary ; word.

Sažetak
Uz govornu komunikaciju, čitanje je najvažniji način indirektnog ovladavanja rječnikom. Primarni cilj ovoga istraživanja bio je ispitati hipotezu o pozitivnom utjecaju količine čitanja na bogatstvo rječnika. Sekundarnom razinom istraživanja pokušali su se utvrditi neki od mogućih faktora utjecaja na učestalost, odnosno količinu čitanja. U istraživanju je sudjelovalo 200 učenika trećih razreda triju zagrebačkih srednjih škola. Za potrebe empirijskog istraživanja oblikovan je istraživački materijal kojim se provjeravalo prepoznavanje značenja leksema ekscerpiranih iz lektirnih djela, a anketom su prikupljeni podatci o čitalačkim navikama ispitanika. Na prvoj razini istraživanja ispitan je odnos između postotka točno prepoznatih značenja leksema i prosječne količine čitanja književnosti te je utvrđeno da su učenici koji u prosjeku više čitaju točno prepoznali značenje većeg broja leksema. Na sekundarnoj razini istraživanja propitala se ovisnost prosječne količine čitanja o varijablama izloženosti pričama i bajkama u djetinjstvu, ljubavi prema čitanju (užitka u čitanju), razumijevanja tijekom čitanja i prosječne količine čitanja roditelja. Rezultati su ukazali na postojanje statistički značajne pozitivne korelacije između prosječne količine čitanja i prvih triju navedenih varijabli.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marko Alerić (autor)

Avatar Url Ana Ćavar (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Santrić, Marta; Ćavar, Ana; Alerić, Marko
The Connection between the Reading Habits and Richness of Vocabulary of Croatian Secondary- School Students // Croatian Journal of Education : Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 21 (2019), 3; 823-860 (međunarodna recenzija, članak, ostalo)
Santrić, M., Ćavar, A. & Alerić, M. (2019) The Connection between the Reading Habits and Richness of Vocabulary of Croatian Secondary- School Students. Croatian Journal of Education : Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 21 (3), 823-860.
@article{article, author = {Santri\'{c}, Marta and \'{C}avar, Ana and Aleri\'{c}, Marko}, year = {2019}, pages = {823-860}, keywords = {vocabulary enrichment, lexical knowledge, meaning, vocabulary, word.}, journal = {Croatian Journal of Education : Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, volume = {21}, number = {3}, issn = {1848-5189}, title = {The Connection between the Reading Habits and Richness of Vocabulary of Croatian Secondary- School Students}, keyword = {vocabulary enrichment, lexical knowledge, meaning, vocabulary, word.} }
@article{article, author = {Santri\'{c}, Marta and \'{C}avar, Ana and Aleri\'{c}, Marko}, year = {2019}, pages = {823-860}, keywords = {vocabulary enrichment, lexical knowledge, meaning, vocabulary, word.}, journal = {Croatian Journal of Education : Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, volume = {21}, number = {3}, issn = {1848-5189}, title = {The Connection between the Reading Habits and Richness of Vocabulary of Croatian Secondary- School Students}, keyword = {vocabulary enrichment, lexical knowledge, meaning, vocabulary, word.} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font