Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1061787

Politika i reforme obrazovanja: analiza ideoloških prijepora oko kurikuluma u Hrvatskoj


Čehulić, Mateja
Politika i reforme obrazovanja: analiza ideoloških prijepora oko kurikuluma u Hrvatskoj, 2014., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1061787 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Politika i reforme obrazovanja: analiza ideoloških prijepora oko kurikuluma u Hrvatskoj
(Politics and reforms in education: analysis of ideological conflicts around curriculum in Croatia)

Autori
Čehulić, Mateja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
30.09

Godina
2014

Stranica
75

Mentor
Bagić, Dragan i Spajić-Vrkaš, Vedrana

Ključne riječi
ideologija ; obrazovanje ; konzervativna modernizacija ; studija slučaja
(ideology ; education ; conservative modernization ; case study)

Sažetak
Ovaj rad predstavlja interdisciplinarni pristup politikama i ideologijama koje pokreću promjene u obrazovanju. Iz perspektive sociologije i pedagogije kritički se razmatra povezanost obrazovanja sa širim političkim, ekonomskim i kulturnim kontekstom te odnos ideologije i legitimacije obrazovnih sadržaja. Teorijsku osnovu rada predstavlja teorija konzervativne restauracije obrazovanja američkog kritičkog pedagoga Michaela Applea. Prema teoriji, savez konzervativne modernizacije/restauracije sastavljen od četiri sile - neoliberalizma, nekonzervativizma, autoritarnog populizma - religijskog konzervativizma i nove srednje klase menadžera i stručnjaka, utječe na suvremene promjene u obrazovnim sustavima. Djelovanje saveza konzervativne modernizacije u hrvatskom obrazovnom sustavu ispituje se na primjeru vjeronauka, povijesti i zdravstvenog odgoja. Provedbom triju studija slučaja te njihovom analizom utvrđeno je da promjene u hrvatskom obrazovnom sustavu nisu rezultat savezništva neoliberalnih i neokonzervativnih struja, kao što to ističe Apple, već posljedica podijeljenog ideološkog djelovanja u kojem nekonzervativne struje potpomognute Katoličkom crkvom i građanskim udrugama vođenih religijskim konzervativizmom osvajaju sve značajniji javni prostor.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Mateja Čehulić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

darhiv.ffzg.unizg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Čehulić, Mateja
Politika i reforme obrazovanja: analiza ideoloških prijepora oko kurikuluma u Hrvatskoj, 2014., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Čehulić, M. (2014) 'Politika i reforme obrazovanja: analiza ideoloških prijepora oko kurikuluma u Hrvatskoj', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{C}ehuli\'{c}, Mateja}, year = {2014}, pages = {75}, keywords = {ideologija, obrazovanje, konzervativna modernizacija, studija slu\v{c}aja}, title = {Politika i reforme obrazovanja: analiza ideolo\v{s}kih prijepora oko kurikuluma u Hrvatskoj}, keyword = {ideologija, obrazovanje, konzervativna modernizacija, studija slu\v{c}aja}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{C}ehuli\'{c}, Mateja}, year = {2014}, pages = {75}, keywords = {ideology, education, conservative modernization, case study}, title = {Politics and reforms in education: analysis of ideological conflicts around curriculum in Croatia}, keyword = {ideology, education, conservative modernization, case study}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font