Pregled bibliografske jedinice broj: 1061787
Politika i reforme obrazovanja: analiza ideoloških prijepora oko kurikuluma u Hrvatskoj
Politika i reforme obrazovanja: analiza ideoloških prijepora oko kurikuluma u Hrvatskoj, 2014., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1061787 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Politika i reforme obrazovanja: analiza ideoloških
prijepora oko kurikuluma u Hrvatskoj
(Politics and reforms in education: analysis of
ideological conflicts around curriculum in
Croatia)
Autori
Čehulić, Mateja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
30.09
Godina
2014
Stranica
75
Mentor
Bagić, Dragan i Spajić-Vrkaš, Vedrana
Ključne riječi
ideologija ; obrazovanje ; konzervativna modernizacija ; studija slučaja
(ideology ; education ; conservative modernization ; case study)
Sažetak
Ovaj rad predstavlja interdisciplinarni pristup politikama i ideologijama koje pokreću promjene u obrazovanju. Iz perspektive sociologije i pedagogije kritički se razmatra povezanost obrazovanja sa širim političkim, ekonomskim i kulturnim kontekstom te odnos ideologije i legitimacije obrazovnih sadržaja. Teorijsku osnovu rada predstavlja teorija konzervativne restauracije obrazovanja američkog kritičkog pedagoga Michaela Applea. Prema teoriji, savez konzervativne modernizacije/restauracije sastavljen od četiri sile - neoliberalizma, nekonzervativizma, autoritarnog populizma - religijskog konzervativizma i nove srednje klase menadžera i stručnjaka, utječe na suvremene promjene u obrazovnim sustavima. Djelovanje saveza konzervativne modernizacije u hrvatskom obrazovnom sustavu ispituje se na primjeru vjeronauka, povijesti i zdravstvenog odgoja. Provedbom triju studija slučaja te njihovom analizom utvrđeno je da promjene u hrvatskom obrazovnom sustavu nisu rezultat savezništva neoliberalnih i neokonzervativnih struja, kao što to ističe Apple, već posljedica podijeljenog ideološkog djelovanja u kojem nekonzervativne struje potpomognute Katoličkom crkvom i građanskim udrugama vođenih religijskim konzervativizmom osvajaju sve značajniji javni prostor.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija