Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1061786

Uloga i obilježja pjesama u ranome učenju engleskoga jezika


Gortan-Carlin, Ivana Paula; Dobravac, Gordana
Uloga i obilježja pjesama u ranome učenju engleskoga jezika // KNOWLEDGE International Journal Scientific Papers, 38 (2020), 2; 335-341 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1061786 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga i obilježja pjesama u ranome učenju engleskoga jezika
(The Roles and Features of Songs in Early English Learning)

Autori
Gortan-Carlin, Ivana Paula ; Dobravac, Gordana

Izvornik
KNOWLEDGE International Journal Scientific Papers (1857-923X) 38 (2020), 2; 335-341

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
glazbena kultura, metodika glazbene kulture, metodika nastave engleskog jezika, rano učenje engleskog jezika, analiza udžbenika
(music, methodology of teaching music, methodology of teaching English, early English learning, textbook analysis)

Sažetak
Putem pjesme, zbog njezine vokalno- instrumentalne strukture, mogu se usvojiti različita znanja istovremeno, odnosno mogu se razviti i jezične i glazbene vještine. U ovome radu istražuje se koliko glazbenih jedinica (pjesama) sadrže udžbenici engleskoga jezika, koja je njihova uloga te doprinose li, uz razvoj jezično-komunikacijskih, i razvoju glazbenih vještina. Pod pojmom uloge podrazumijeva se doprinos pjesme domenama koje obuhvaća učenje engleskoga kao stranoga jezika, a koje su propisane Kurikulumom nastavnog predmeta Engleski jezik za osnovne škole i gimnazije Republike Hrvatske (2019). Domene koje obuhvaća nastavni predmet Engleski jezik jesu: komunikacijsko-jezična kompetencija i međukulturalna komunikacijska kompetencija te više međupredmetnih tema. U skladu s ciljem istraživanja, postavljena su sljedeća istraživačka pitanja: Koja je uloga pjesama zastupljenih u udžbenicima s obzirom na zahtjeve kurikuluma? ; Koja su obilježja pjesama zastupljenih u udžbenicima? ; Jesu li u udžbenicima zastupljene pjesme kojima se potiče međupredmetna povezanost (razvoj glazbenih vještina)? S obzirom na to da učenje engleskog jezika treba doprinijeti cjelovitom razvoju učenika te se pozitivno odražavati na razvoj osnovnih kompetencija, u skladu s postavljenim istraživačkim pitanjima pretpostavlja se sljedeće: uloga pjesama povezana je sa svim ciljevima nastave engleskoga jezika ; obilježja pjesama povezana su sa svim domenama nastavnoga predmeta Engleski jezik ; pjesme doprinose razvoju glazbenih vještina. Provedeno je kvalitativno istraživanje - analiza pjesama zastupljenih u udžbenicima od prvog do četvrtog razreda osnovne škole propisanih Katalogom odobrenih udžbenika Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja pokazali su da je uloga pjesme uglavnom u doprinosu razvoju komunikacijsko- jezične kompetencije, a da analizirane pjesme u manjem dijelu doprinose razvoju međukulturalne komunikacijske kompetencije. Udžbenik za prvi razred osnovne škole, izrađen u skladu s novim Kurikulumom za nastavni predmet Engleski jezik (2019), pokazuje znatan kvalitativni pomak u odnosu na udžbenike nastale na temelju Nastavnog plana i programa iz 2006.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Znanost o umjetnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada ikm.mk

Citiraj ovu publikaciju:

Gortan-Carlin, Ivana Paula; Dobravac, Gordana
Uloga i obilježja pjesama u ranome učenju engleskoga jezika // KNOWLEDGE International Journal Scientific Papers, 38 (2020), 2; 335-341 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Gortan-Carlin, I. & Dobravac, G. (2020) Uloga i obilježja pjesama u ranome učenju engleskoga jezika. KNOWLEDGE International Journal Scientific Papers, 38 (2), 335-341.
@article{article, author = {Gortan-Carlin, Ivana Paula and Dobravac, Gordana}, year = {2020}, pages = {335-341}, keywords = {glazbena kultura, metodika glazbene kulture, metodika nastave engleskog jezika, rano u\v{c}enje engleskog jezika, analiza ud\v{z}benika}, journal = {KNOWLEDGE International Journal Scientific Papers}, volume = {38}, number = {2}, issn = {1857-923X}, title = {Uloga i obilje\v{z}ja pjesama u ranome u\v{c}enju engleskoga jezika}, keyword = {glazbena kultura, metodika glazbene kulture, metodika nastave engleskog jezika, rano u\v{c}enje engleskog jezika, analiza ud\v{z}benika} }
@article{article, author = {Gortan-Carlin, Ivana Paula and Dobravac, Gordana}, year = {2020}, pages = {335-341}, keywords = {music, methodology of teaching music, methodology of teaching English, early English learning, textbook analysis}, journal = {KNOWLEDGE International Journal Scientific Papers}, volume = {38}, number = {2}, issn = {1857-923X}, title = {The Roles and Features of Songs in Early English Learning}, keyword = {music, methodology of teaching music, methodology of teaching English, early English learning, textbook analysis} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • EBSCO (EBSCO Discovery Services)
  • Google Scholar
  • Publons
  • CrossRef
  • Index Copernicus
  • WorldCat





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font