Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1061784

Stavovi učenika i učitelja o vrednovanju i ocjenjivanju u nastavi Glazbene kulture


Begić, Amir; Šulentić Begić, Jasna; Šmitpeter, Valentina
Stavovi učenika i učitelja o vrednovanju i ocjenjivanju u nastavi Glazbene kulture // Metodički ogledi, 26 (2019), 2; 77-101 doi:10.21464/mo.26.2.7 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1061784 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi učenika i učitelja o vrednovanju i ocjenjivanju u nastavi Glazbene kulture
(Attitudes of students and teachers on evaluation and grading in the teaching of Music Culture)

Autori
Begić, Amir ; Šulentić Begić, Jasna ; Šmitpeter, Valentina

Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 26 (2019), 2; 77-101

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
vrednovanje i ocjenjivanje, nastava Glazbene kulture, učitelji glazbe, učenici osmih razreda, glazbene aktivnosti i sadržaji
(evaluation, grading, Music Culture classes, music teachers, eighth grade students, music activities and facilities)

Sažetak
Vrednovanje i ocjenjivanje u nastavi Glazbene kulture važna je sastavnica odgojno-obrazovnog procesa koja sa sobom nosi razne poteškoće i subjektivnost. U nastavi Glazbene kulture realiziraju se različite glazbene aktivnosti i sadržaji (slušanje glazbe, muzikološki sadržaji, pjevanje, sviranje, stvaralaštvo/glazbene igre/pokret, osnove glazbene pismenosti), koji su više ili manje specifični te se navedeno odražava i na vrednovanje i ocjenjivanje. Navedene aktivnosti i sadržaji u okviru Kurikuluma nastavnog predmeta Glazbena kultura za osnovne škole i Glazbena umjetnost za gimnazije (2019) organizirane su u okviru tri domene/nastavna područja: Slušanje i upoznavanje glazbe, Izražavanje glazbom i uz glazbu i Glazba u kontekstu. U radu je prikazano istraživanje provedeno tijekom 2019. godine, a koje je obuhvatilo 269 ispitanika, tj. 30 osnovnoškolskih učitelja Glazbene kulture i 239 učenika osmih razreda. Istraživanje je provedeno u Osječko-baranjskoj i Požeško- slavonskoj županiji te je obuhvatilo učitelje Glazbene kulture i učenike osmih razreda šest osnovnih škola od kojih se četiri nalaze u urbanom, a dvije u ruralnom području. Cilj ovog istraživanja bio je doznati stavove učenika i učitelja o vrednovanju i ocjenjivanju u nastavi Glazbene kulture, utvrditi moguću povezanost sociodemografskih varijabla i mišljenja učitelja i učenika te utvrditi na koji se način provodi ocjenjivanje u nastavi Glazbene kulture. Slušanje glazbe i pjevanje su aktivnosti koje se, prema mišljenju i učitelja i učenika, najčešće vrednuju i ocjenjuju u nastavi Glazbene kulture. Ujedno, učitelji u većoj mjeri smatraju da provode individualno i skupno ocjenjivanje nego li to smatraju učenici. Utvrđeno je da učitelji najčešće ocjenjivanje provode tako što tijekom svakog sata prate učenike, skloni su učenike ocijeniti odmah na satu i najčešće usmeno. Utvrđeno je da su učitelji i učenici mišljenja da učenik ne treba imati razvijene glazbene sposobnosti za ocjenu ‘odličan’ u predmetu Glazbena kultura. S obzirom na povezanost sociodemografskih varijabla i mišljenja ispitanika o vrednovanju i ocjenjivanju, pokazalo se kako su područje na kojemu se nalazi škola i spol značajni prediktori učeničkih stavova, dok se kod učitelja nijedna varijabla nije pokazala prediktorskom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Profili:

Avatar Url Amir Begić (autor)

Avatar Url Jasna Šulentić Begić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Begić, Amir; Šulentić Begić, Jasna; Šmitpeter, Valentina
Stavovi učenika i učitelja o vrednovanju i ocjenjivanju u nastavi Glazbene kulture // Metodički ogledi, 26 (2019), 2; 77-101 doi:10.21464/mo.26.2.7 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Begić, A., Šulentić Begić, J. & Šmitpeter, V. (2019) Stavovi učenika i učitelja o vrednovanju i ocjenjivanju u nastavi Glazbene kulture. Metodički ogledi, 26 (2), 77-101 doi:10.21464/mo.26.2.7.
@article{article, author = {Begi\'{c}, Amir and \v{S}ulenti\'{c} Begi\'{c}, Jasna and \v{S}mitpeter, Valentina}, year = {2019}, pages = {77-101}, DOI = {10.21464/mo.26.2.7}, keywords = {vrednovanje i ocjenjivanje, nastava Glazbene kulture, u\v{c}itelji glazbe, u\v{c}enici osmih razreda, glazbene aktivnosti i sadr\v{z}aji}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, doi = {10.21464/mo.26.2.7}, volume = {26}, number = {2}, issn = {0353-765X}, title = {Stavovi u\v{c}enika i u\v{c}itelja o vrednovanju i ocjenjivanju u nastavi Glazbene kulture}, keyword = {vrednovanje i ocjenjivanje, nastava Glazbene kulture, u\v{c}itelji glazbe, u\v{c}enici osmih razreda, glazbene aktivnosti i sadr\v{z}aji} }
@article{article, author = {Begi\'{c}, Amir and \v{S}ulenti\'{c} Begi\'{c}, Jasna and \v{S}mitpeter, Valentina}, year = {2019}, pages = {77-101}, DOI = {10.21464/mo.26.2.7}, keywords = {evaluation, grading, Music Culture classes, music teachers, eighth grade students, music activities and facilities}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, doi = {10.21464/mo.26.2.7}, volume = {26}, number = {2}, issn = {0353-765X}, title = {Attitudes of students and teachers on evaluation and grading in the teaching of Music Culture}, keyword = {evaluation, grading, Music Culture classes, music teachers, eighth grade students, music activities and facilities} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • RILM: Abstracts of Music Literature Database
  • The European Reference Index for the Humanities and the Social Sciences (ERIH PLUS), The Philosopher's Index


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font