Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1060654

Korištenje iRAP metodologije pri selektiranju prometnih nesreća uzrokovanih umorom vozača cestovnih vozila


Sumpor, Davor; Ševrović, Marko; Tokić, Sandro; Jovanović, Bojan
Korištenje iRAP metodologije pri selektiranju prometnih nesreća uzrokovanih umorom vozača cestovnih vozila // Sigurnost : časopis za sigurnost u radnoj i životnoj okolini, 62 (2020), 3; 275-292 doi:10.31306/s.62.3.1 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1060654 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Korištenje iRAP metodologije pri selektiranju prometnih nesreća uzrokovanih umorom vozača cestovnih vozila
(Using iRAP Methodology when Selecting Traffic Accidents Caused by Road Vehicles Driver Fatigue)

Autori
Sumpor, Davor ; Ševrović, Marko ; Tokić, Sandro ; Jovanović, Bojan

Izvornik
Sigurnost : časopis za sigurnost u radnoj i životnoj okolini (0350-6886) 62 (2020), 3; 275-292

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
umor, prometne nesreće, cestovna vozila, težina zadaće, izvedba, sigurnost
(fatigue, road traffic accidents, road vehicles, task demand, performance, safety)

Sažetak
Korištenjem samo klasičnih metoda zasnovanih na izračunu objektivnog statističkog rizika nakon ekspertiza prometnih nesreća (PN) vrlo je teško pouzdano izdvojiti PN za koje je mogući uzrok umor vozača cestovnih vozila. iRAP metodologija može bitno pomoći u boljem izdvajanju PN za koje je vjerojatni uzrok umor vozača, jer se iRAP metodologijom može brzo i objektivno procijeniti statička sigurnost prometne infrastrukture, a onda i isključiti kao mogući uzrok. Prema dinamičkom otvorenom Fullerovom TCI modelu „zahtjev zadaće- sposobnost vozača“, vozači dominantno određuju željenu razinu težine zadaće tijekom vožnje odabirom brzine, što u slučaju odabira nedopuštene brzine ili brzine neprilagođene uvjetima na cesti između ostaloga može ovisiti i o tome da li je vozač umoran ili ne. Na primjeru šest PN na autocestama (AC) u Republici Hrvatskoj (RH) izdvojenih statističkom obradom prema karakterističnim kriterijima iz recentne znanstvene literature, pokazat će se kako se primjenom iRAP metodologije odrednice prometne infrastrukture iz skupine čimbenika „prometni okoliš“ mogu potpuno isključiti kao uzrok PN. Što točnije izdvajanje PN cestovnih vozila za koje je mogući uzrok umor pomoći će kolegama istraživačima iz ostalih znanstvenih područja istražiti karakteristične čimbenike PN povezanih s umorom, a zbog predlaganja mjera za smanjivanje utjecaja umora na izvedbu vozača.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Sandro Tokić (autor)

Avatar Url Marko Ševrović (autor)

Avatar Url Bojan Jovanović (autor)

Avatar Url Davor Sumpor (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Sumpor, Davor; Ševrović, Marko; Tokić, Sandro; Jovanović, Bojan
Korištenje iRAP metodologije pri selektiranju prometnih nesreća uzrokovanih umorom vozača cestovnih vozila // Sigurnost : časopis za sigurnost u radnoj i životnoj okolini, 62 (2020), 3; 275-292 doi:10.31306/s.62.3.1 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Sumpor, D., Ševrović, M., Tokić, S. & Jovanović, B. (2020) Korištenje iRAP metodologije pri selektiranju prometnih nesreća uzrokovanih umorom vozača cestovnih vozila. Sigurnost : časopis za sigurnost u radnoj i životnoj okolini, 62 (3), 275-292 doi:10.31306/s.62.3.1.
@article{article, author = {Sumpor, Davor and \v{S}evrovi\'{c}, Marko and Toki\'{c}, Sandro and Jovanovi\'{c}, Bojan}, year = {2020}, pages = {275-292}, DOI = {10.31306/s.62.3.1}, keywords = {umor, prometne nesre\'{c}e, cestovna vozila, te\v{z}ina zada\'{c}e, izvedba, sigurnost}, journal = {Sigurnost : \v{c}asopis za sigurnost u radnoj i \v{z}ivotnoj okolini}, doi = {10.31306/s.62.3.1}, volume = {62}, number = {3}, issn = {0350-6886}, title = {Kori\v{s}tenje iRAP metodologije pri selektiranju prometnih nesre\'{c}a uzrokovanih umorom voza\v{c}a cestovnih vozila}, keyword = {umor, prometne nesre\'{c}e, cestovna vozila, te\v{z}ina zada\'{c}e, izvedba, sigurnost} }
@article{article, author = {Sumpor, Davor and \v{S}evrovi\'{c}, Marko and Toki\'{c}, Sandro and Jovanovi\'{c}, Bojan}, year = {2020}, pages = {275-292}, DOI = {10.31306/s.62.3.1}, keywords = {fatigue, road traffic accidents, road vehicles, task demand, performance, safety}, journal = {Sigurnost : \v{c}asopis za sigurnost u radnoj i \v{z}ivotnoj okolini}, doi = {10.31306/s.62.3.1}, volume = {62}, number = {3}, issn = {0350-6886}, title = {Using iRAP Methodology when Selecting Traffic Accidents Caused by Road Vehicles Driver Fatigue}, keyword = {fatigue, road traffic accidents, road vehicles, task demand, performance, safety} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font