Pregled bibliografske jedinice broj: 1060550
Intervencija utemeljena na rutinama u ranoj intervenciji kroz grupni rad s obiteljima
Intervencija utemeljena na rutinama u ranoj intervenciji kroz grupni rad s obiteljima // Logopedija, 8 (2018), 1; 6-12 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1060550 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Intervencija utemeljena na rutinama u ranoj
intervenciji kroz grupni
rad s obiteljima
(Routine based intervention in the context of
group sessions with
families)
Autori
Bohaček, Ana-Marija ; Ivšac Pavliša, Jasmina ; Ljubešić Marta
Izvornik
Logopedija (1330-5484) 8
(2018), 1;
6-12
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
intervencija temeljena na rutinama, obitelji usmjeren pristup
(routine based intervention, family centred approach)
Sažetak
Suvremeni pristupi u ranoj intervenciji naglašavaju važnost podrške roditeljima i njihovu snažnu uključenost u sve oblike intervencija. Naglasak je na poštivanju razvojnih načela, koja su jednaka za svu djecu (s razvojnim poteškoćama ili bez njih). Razvojne miljokaze djeca dostižu interakcijom s odraslima te aktivnostima (rutinama), koje su dio njihove prirodne sredine. S obzirom na specifičnosti djece s razvojnim odstupanjima, roditeljima je puno izazovnije uključiti djecu u svakodnevne rutine, iskoristiti ih i razumjeti kao trenutke učenja i poticanja. S ciljem pružanja podrške roditeljima u organiziranju svakodnevnih rutina, radi poticanja sociokomunikacijskog razvoja, organizirane su radionice na kojima se roditelje poučavalo strategijama – kako iskoristiti svakodnevne aktivnosti, rutine u poticanju djetetova razvoja. Organizirano je 5 grupa roditelja (35 roditelja) djece sa sumnjom ili već utvrđenim poremećajem iz spektra autizma (21 dijete). Svaka grupa imala je 12 strukturiranih susreta, nakon kojih su roditelji ispunili evaluacijski upitnik i ocijenili zadovoljstvo programom. U slobodnom dijelu upitnika roditelji su iznimno visoko ocijenili dobivene materijale, kao i razmjenu iskustava s drugim roditeljima. Rezultati pokazuju da intervencijski pristup koji podržava roditelje da ugrađuju razvojne ciljeve u svakodnevne rutine, iako kod nas neuobičajen i nov, roditelji vrlo pozitivno ocjenjuju te su njime zadovoljni. Zaključujemo da su roditelji time dobili vrlo uspješan i snažan alat, koji im pomaže da potiču dijete u raznim vještinama. Također, poučavanje roditelja novim vještinama u grupi s njihovom djecom, pokazalo se poželjnim oblikom rada i preporučuje se češće primjenjivati taj oblik rada u svakodnevnoj praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb