Pregled bibliografske jedinice broj: 1060434
Učinkovitost programa podrške roditeljima djece s PSA u odnosu na roditelje djece s drugim teškoćama u razvoju.
Učinkovitost programa podrške roditeljima djece s PSA u odnosu na roditelje djece s drugim teškoćama u razvoju. // Peti hrvatski simpoziji o ranoj intervenciji: knjiga sažetaka / Šimleša, S ; Šimanović, M. (ur.).
Zagreb, 2019. str. 82-83 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1060434 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učinkovitost programa podrške roditeljima djece
s PSA u odnosu na
roditelje djece s drugim teškoćama u razvoju.
(Effectiveness of parent supporting programs
between)
Autori
Bohaček, Ana-Marija ; Pećnik, Nina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Peti hrvatski simpoziji o ranoj intervenciji: knjiga sažetaka
/ Šimleša, S ; Šimanović, M. - Zagreb, 2019, 82-83
Skup
5. hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu: Rano otkrivanje, dijagnostika i podrška kod poremećaja iz spektra autizma
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 04.04.2019. - 06.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
program podrške roditeljima, učinkovitost programa, djeca s razvojnim teškoćama
(parents program support, program effectiveness, children with disabilities)
Sažetak
U konceptu rane intervencije kvaliteta rane interakcije roditelj –dijete prepoznata je kao ključna za optimalan djetetov razvoj, a podrška roditeljima kao sredstvo očuvanja metalnog zdravlja. Zbog toga u zadnjem desetljeću raste broj programa koji su usmjereni na podršku i edukaciju roditelja, a njihova evaluacija i provjera učinkovitosti čini znanstveno utemeljenu praksu na kojoj bi se trebao temeljiti sustav rane intervencije. U ovom istraživanju ispitivana je učinkovitost programa podrške roditeljima djece s teškoćama u razvoju predškolske dobi „Rastimo zajedno Plus“ (Pećnik, Starc, Ljubešić, Jeić, Pribela- Hodap i Grubić, 2014), kojeg čini ciklus od jedanaest tjednih, dvosatnih, standardiziranih radionica. Nezavisna evaluacija utvrdila je pozitivne ishode ovog programa na povećanje kompetencija roditelja i stručnjaka koji su u njemu sudjelovali (Keresteš i sur., 2016). Cilj ovog rada je provjeriti ovisi li učinkovitost programa u postizanju očekivanih promjena u subjektivnom doživljaju roditeljstva, obiteljskim odnosima te u roditeljevoj interakciji s djetetom s razvojnim teškoćama o tipu teškoća u razvoju koje dijete ima. U istraživanju je sudjelovao ukupno 316 roditelja, čija su djeca imala sljedeće teškoće u razvoju: PAS (29%), jezično - govorne (20%), intelektualne (15%), višestruke (13%) te u području motorike (6%), sluha ili vida (4%). Kod 13% djece još nije bila postavljena dijagnoza, ali je uočen atipičan razvoj. Roditelji (85% majki i 15% očeva) su sudjelovali u programu u 48 grupa u dječjim vrtićima, obiteljskom centrima, ustanovama za rehabilitaciju i udrugama širom Hrvatske od 2014. do 2018. godine. Prije i po završetku svakog ciklusa radionica, roditelji su ispunili evaluacijski upitnik sa standardiziranim mjerama doživljaja roditeljstva i roditeljske interakcije s djetetom. U izlaganju će biti predstavljeni rezultati provjere učinaka programa podrške roditeljima na indeks roditeljskog morala, stres uslijed doživljaja roditeljske nekompetentnosti, potrebu za informacijama, osobnom podrškom, za podrškom u objašnjavanju djetetovih teškoća bližoj i široj okolini te na pozitivnu i negativnu interakciju između roditelja i djeteta. U analizi će se uzeti u obzir vrsta djetetovih teškoća kako bi se ustanovile eventualne specifičnosti u učinkovitosti programa za pojedine skupine roditelja djece s teškoćama uključujući i PAS. Time se izgrađuje empirijska podloga za uvrštavanje ovoga znanstveno utemeljenoga programa među redovite intervencije u sustavima koji skrbe za djecu.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Ana-Marija Bohaček
(autor)