Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1060419

Evaluacija tranzicijskog vrtićkog programa za djecu s poremećajem iz spektra autizma


Vrljičak, Sanda; Frey Škrinjar, Jasmina; Stošić, Jasmina
Evaluacija tranzicijskog vrtićkog programa za djecu s poremećajem iz spektra autizma // Logopedija, 6 (2016), 1; 14-23 doi:10.31299/log.6.1.3 (domaća recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 1060419 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Evaluacija tranzicijskog vrtićkog programa za djecu s poremećajem iz spektra autizma
(Evaluation of preschool transition program for children with autism spectrum disorders)

Autori
Vrljičak, Sanda ; Frey Škrinjar, Jasmina ; Stošić, Jasmina

Izvornik
Logopedija (1330-5484) 6 (2016), 1; 14-23

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
poremećaj iz spektra autizma, predškolska inkluzija, vizualna okolinska podrška, RIO/Floortime model, bihevioralni pristup
(autism spectrum disorder, preschool inclusion, visual support, DIR/Floortime model, behavioral approach)

Sažetak
Zbog obilježja samog poremećaja, inkluzija djece s poremećajem iz spektra autizma (PSA) vrlo je složen i zahtjevan proces. Pružanjem znanstveno utemeljene stručne podrške u ranoj dobi potrebno je omogućiti razvoj vještina kojima će se osigurati pozitivni učinci uključivanja u vršnjačke skupine. U ovom radu prikazani su rezultati provođenja individualiziranih edukacijsko- rehabilitacijskih programa za 5 dječaka sa PSA- om predškolske dobi. Program se provodio u okviru posebne, tranzicijske skupine redovnog vrtića, u kojoj se djeca sa PSA-om pripremaju za inkluziju. U programu su korištene vizualno okolinska podrška, metode i tehnike primijenjene analize ponašanja, tehnike razvojnog, individualno-diferencijalnog, na odnosima utemeljenog modela (RIO) – (Floortime) te potpomognuta komunikacija (PECS). U evaluaciji programa primijenjena je analiza individualnih rezultata dobivenih instrumentom „Procjena osnovnog jezika i vještina učenja“ (POJVU). Analiza rezultata na POJVU- testupokazala je da su sva djeca iz programa postigla određenu razinu napretka na područjima vještina i sposobnosti koje su se ovim programima poticale: komunikacije, socijalnih vještina i igre. Zaključci ovog rada podcrtavaju važnost praćenja i evaluacije terapijskog rada te potrebu za uključivanje prikazanog programa za djecu sa PSA-om u druge redovne vrtiće.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Logopedija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vrljičak, Sanda; Frey Škrinjar, Jasmina; Stošić, Jasmina
Evaluacija tranzicijskog vrtićkog programa za djecu s poremećajem iz spektra autizma // Logopedija, 6 (2016), 1; 14-23 doi:10.31299/log.6.1.3 (domaća recenzija, članak, stručni)
Vrljičak, S., Frey Škrinjar, J. & Stošić, J. (2016) Evaluacija tranzicijskog vrtićkog programa za djecu s poremećajem iz spektra autizma. Logopedija, 6 (1), 14-23 doi:10.31299/log.6.1.3.
@article{article, author = {Vrlji\v{c}ak, Sanda and Frey \v{S}krinjar, Jasmina and Sto\v{s}i\'{c}, Jasmina}, year = {2016}, pages = {14-23}, DOI = {10.31299/log.6.1.3}, keywords = {poreme\'{c}aj iz spektra autizma, pred\v{s}kolska inkluzija, vizualna okolinska podr\v{s}ka, RIO/Floortime model, bihevioralni pristup}, journal = {Logopedija}, doi = {10.31299/log.6.1.3}, volume = {6}, number = {1}, issn = {1330-5484}, title = {Evaluacija tranzicijskog vrti\'{c}kog programa za djecu s poreme\'{c}ajem iz spektra autizma}, keyword = {poreme\'{c}aj iz spektra autizma, pred\v{s}kolska inkluzija, vizualna okolinska podr\v{s}ka, RIO/Floortime model, bihevioralni pristup} }
@article{article, author = {Vrlji\v{c}ak, Sanda and Frey \v{S}krinjar, Jasmina and Sto\v{s}i\'{c}, Jasmina}, year = {2016}, pages = {14-23}, DOI = {10.31299/log.6.1.3}, keywords = {autism spectrum disorder, preschool inclusion, visual support, DIR/Floortime model, behavioral approach}, journal = {Logopedija}, doi = {10.31299/log.6.1.3}, volume = {6}, number = {1}, issn = {1330-5484}, title = {Evaluation of preschool transition program for children with autism spectrum disorders}, keyword = {autism spectrum disorder, preschool inclusion, visual support, DIR/Floortime model, behavioral approach} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font