Pregled bibliografske jedinice broj: 1060419
Evaluacija tranzicijskog vrtićkog programa za djecu s poremećajem iz spektra autizma
Evaluacija tranzicijskog vrtićkog programa za djecu s poremećajem iz spektra autizma // Logopedija, 6 (2016), 1; 14-23 doi:10.31299/log.6.1.3 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1060419 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Evaluacija tranzicijskog vrtićkog programa za
djecu
s poremećajem iz spektra autizma
(Evaluation of preschool transition program
for children with autism spectrum disorders)
Autori
Vrljičak, Sanda ; Frey Škrinjar, Jasmina ; Stošić, Jasmina
Izvornik
Logopedija (1330-5484) 6
(2016), 1;
14-23
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
poremećaj iz spektra autizma, predškolska inkluzija, vizualna okolinska podrška, RIO/Floortime model, bihevioralni pristup
(autism spectrum disorder, preschool inclusion, visual support, DIR/Floortime model, behavioral approach)
Sažetak
Zbog obilježja samog poremećaja, inkluzija djece s poremećajem iz spektra autizma (PSA) vrlo je složen i zahtjevan proces. Pružanjem znanstveno utemeljene stručne podrške u ranoj dobi potrebno je omogućiti razvoj vještina kojima će se osigurati pozitivni učinci uključivanja u vršnjačke skupine. U ovom radu prikazani su rezultati provođenja individualiziranih edukacijsko- rehabilitacijskih programa za 5 dječaka sa PSA- om predškolske dobi. Program se provodio u okviru posebne, tranzicijske skupine redovnog vrtića, u kojoj se djeca sa PSA-om pripremaju za inkluziju. U programu su korištene vizualno okolinska podrška, metode i tehnike primijenjene analize ponašanja, tehnike razvojnog, individualno-diferencijalnog, na odnosima utemeljenog modela (RIO) – (Floortime) te potpomognuta komunikacija (PECS). U evaluaciji programa primijenjena je analiza individualnih rezultata dobivenih instrumentom „Procjena osnovnog jezika i vještina učenja“ (POJVU). Analiza rezultata na POJVU- testupokazala je da su sva djeca iz programa postigla određenu razinu napretka na područjima vještina i sposobnosti koje su se ovim programima poticale: komunikacije, socijalnih vještina i igre. Zaključci ovog rada podcrtavaju važnost praćenja i evaluacije terapijskog rada te potrebu za uključivanje prikazanog programa za djecu sa PSA-om u druge redovne vrtiće.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb