Pregled bibliografske jedinice broj: 1060228
Spremnost na kupnju organske hrane obzirom na stavove i profil potrošača
Spremnost na kupnju organske hrane obzirom na stavove i profil potrošača, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1060228 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spremnost na kupnju organske hrane obzirom na
stavove i profil potrošača
(Willingness to buy organic food given the
consumer's attitudes and profil)
Autori
Pandurić, Filip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
03.09
Godina
2019
Stranica
32
Mentor
First Komen, Ivana
Neposredni voditelj
Grgurić Čop, Nina
Ključne riječi
organska hrana ; potrošači ; zdravlje ; okus ; ekološka osviještenost ; fizička aktivnost ; roditelj
(organic food ; consumers ; health ; taste ; ecological councesness ; physical activity ; parent)
Sažetak
Zdravstveni problemi s kojima se populacija sve češće susreće, razlog su sve većeg broja pristupnika zdravom životu koji osim aktivne svakodnevnice uključuje i konzumaciju zdravije prehrane. Pod utjecajem takve potražnje, raste i ponuda organskih proizvoda pa tako i organske hrane. Pritom, organska hrana podrazumijeva hranu uzgojenu bez sintetskih pesticida, umjetnog gnojiva, GMO dodataka, bioinženjeringa ili ionizirajućeg zračenja. U ovom radu razmatrana su brojna istraživanja potaknuta spomenutim trendom. Na osnovu prikupljenih podataka iz anketnog upitnika kojem je pristupio 61 ispitanik s područja Republike Hrvatske, analizirani su podatci o spremnosti naa kupnju organske hrane obzirom na stavove i profil potrošača. Anketni upitnik kojem su ispitanici pristupali prikazan je u digitalnom obliku i distribuiran je putem društvenih mreža i email adrese. Postavljeno je pet hipoteza, od kojih se prva i treća odnose na stavove, a preostale tri na profil potrošača. Nakon analize prikupljenih rezultata utvrđeno je kako se prihvaćaju prva i treća hipoteza što ukazuje na zaključak da ljudi koji kupuju/konzumiraju organsku hranu čine to jer smatraju da je ona zdravija i ukusnija od konvencionalne. Analizom pitanja i odgovora koji su se odnosili na profil potrošača, utvrđeno je kako su kupci organske hrane uglavnom fizički aktivne osobe ili osobe koje se bave sportom, kao i da su ti ljudi uglavnom roditelji odnosno da imaju djecu. Povezivanjem procjene ekološke osviještenosti ispitanika koju su određivali sami ispitanici i činjenice kupuju li ispitanici organsku hranu ili ne, utvrđeno je kako ekološka osviještenost ima veze s kupnjom organske hrane odnosno potvrđena je druga hipoteza da ljudi koji su ekološki osviješteni češće kupuju organsku hranu u odnosu na one koji se ne smatraju ekološki osviještenima. Nakon utvrđenog stanja, zaključeno je kako je potrebno provođenje još istraživanja na ovoj i sličnim temama, kako bi se u budućnosti tržište moglo u što većoj mjeri prilagoditi očekivanjima potrošača.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija