Pregled bibliografske jedinice broj: 1060153
Vršnjački vođena intervencija za poticanje socijalne interakcije djeteta s poremećajem iz spektra autizma
Vršnjački vođena intervencija za poticanje socijalne interakcije djeteta s poremećajem iz spektra autizma // Logopedija, 6 (2016), 2; 62, 68 doi:10.31299/log.6.2.3 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1060153 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vršnjački vođena intervencija za poticanje
socijalne interakcije djeteta s poremećajem iz
spektra autizma
(Socially mediated intervention for improving
the social interaction of a child with autism
spectrum disorder)
Autori
Begić, Matea ; Stošić, Jasmina ; Frey Škrinjar, Jasmina
Izvornik
Logopedija (1330-5484) 6
(2016), 2;
62, 68
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
Vršnjački vođena intervencija ; Poremećaj iz spektra autizma ; Socijalna interakcija
(Autism spectrum disorder ; Peer mediated intervention ; Social interactions)
Sažetak
Vršnjački vođena intervencija jedna je od strategija koja uspješno povećava razinu socijalnih interakcija između djece s poremećajem iz spektra autizma i djece tipičnog razvoja u inkluzivnom okruženju. Temelji se na podučavanju vršnjaka vještinama komunikacije i pružanja podrške djeci s poremećajem iz spektra autizma s ciljem smanjivanja podrške odrasle osobe tijekom vremena. Cilj ovog rada je ispitati utjecaj programa vršnjački vođene intervencije na učestalost i kvalitetu socijalne interakcije djeteta s poremećajem iz spektra autizma s vršnjacima tipičnog razvoja. U istraživanju je sudjelovao dječak s poremećajem iz spektra autizma, 5 njegovih vršnjaka i dječakova majka. U radu je korišten istraživački nacrt na pojedincu te su se podaci o socijalnoj interakciji dječaka prikupljali tijekom inicijalne i finalne procjene za sljedeće varijable: verbalno iniciranje interakcije s vršnjacima, iniciranje interakcije s vršnjacima dodirom, verbalno odgovaranje na vršnjačko iniciranje interakcije, komentiranje aktivnosti vršnjaka. Radi dobivanja uvida u generalizaciju vještina na kontekste izvan provedbe programa proveden je intervju s majkom, a dječak je sniman u različitim situacijama izvan konteksta podučavanja. Rezultati potvrđuju hipoteze istraživanja, dječak je pokazao bolje rezultate u učestalosti i kvaliteti iniciranja socijalnih interakcija s vršnjacima nakon provedbe programa vršnjački vođene intervencije i generalizirao vještine u drugim kontekstima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb