Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1060153

Vršnjački vođena intervencija za poticanje socijalne interakcije djeteta s poremećajem iz spektra autizma


Begić, Matea; Stošić, Jasmina; Frey Škrinjar, Jasmina
Vršnjački vođena intervencija za poticanje socijalne interakcije djeteta s poremećajem iz spektra autizma // Logopedija, 6 (2016), 2; 62, 68 doi:10.31299/log.6.2.3 (domaća recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 1060153 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vršnjački vođena intervencija za poticanje socijalne interakcije djeteta s poremećajem iz spektra autizma
(Socially mediated intervention for improving the social interaction of a child with autism spectrum disorder)

Autori
Begić, Matea ; Stošić, Jasmina ; Frey Škrinjar, Jasmina

Izvornik
Logopedija (1330-5484) 6 (2016), 2; 62, 68

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
Vršnjački vođena intervencija ; Poremećaj iz spektra autizma ; Socijalna interakcija
(Autism spectrum disorder ; Peer mediated intervention ; Social interactions)

Sažetak
Vršnjački vođena intervencija jedna je od strategija koja uspješno povećava razinu socijalnih interakcija između djece s poremećajem iz spektra autizma i djece tipičnog razvoja u inkluzivnom okruženju. Temelji se na podučavanju vršnjaka vještinama komunikacije i pružanja podrške djeci s poremećajem iz spektra autizma s ciljem smanjivanja podrške odrasle osobe tijekom vremena. Cilj ovog rada je ispitati utjecaj programa vršnjački vođene intervencije na učestalost i kvalitetu socijalne interakcije djeteta s poremećajem iz spektra autizma s vršnjacima tipičnog razvoja. U istraživanju je sudjelovao dječak s poremećajem iz spektra autizma, 5 njegovih vršnjaka i dječakova majka. U radu je korišten istraživački nacrt na pojedincu te su se podaci o socijalnoj interakciji dječaka prikupljali tijekom inicijalne i finalne procjene za sljedeće varijable: verbalno iniciranje interakcije s vršnjacima, iniciranje interakcije s vršnjacima dodirom, verbalno odgovaranje na vršnjačko iniciranje interakcije, komentiranje aktivnosti vršnjaka. Radi dobivanja uvida u generalizaciju vještina na kontekste izvan provedbe programa proveden je intervju s majkom, a dječak je sniman u različitim situacijama izvan konteksta podučavanja. Rezultati potvrđuju hipoteze istraživanja, dječak je pokazao bolje rezultate u učestalosti i kvaliteti iniciranja socijalnih interakcija s vršnjacima nakon provedbe programa vršnjački vođene intervencije i generalizirao vještine u drugim kontekstima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Begić, Matea; Stošić, Jasmina; Frey Škrinjar, Jasmina
Vršnjački vođena intervencija za poticanje socijalne interakcije djeteta s poremećajem iz spektra autizma // Logopedija, 6 (2016), 2; 62, 68 doi:10.31299/log.6.2.3 (domaća recenzija, članak, stručni)
Begić, M., Stošić, J. & Frey Škrinjar, J. (2016) Vršnjački vođena intervencija za poticanje socijalne interakcije djeteta s poremećajem iz spektra autizma. Logopedija, 6 (2), 62, 68 doi:10.31299/log.6.2.3.
@article{article, author = {Begi\'{c}, Matea and Sto\v{s}i\'{c}, Jasmina and Frey \v{S}krinjar, Jasmina}, year = {2016}, pages = {68}, DOI = {10.31299/log.6.2.3}, chapter = {62}, keywords = {Vr\v{s}nja\v{c}ki vo\djena intervencija, Poreme\'{c}aj iz spektra autizma, Socijalna interakcija}, journal = {Logopedija}, doi = {10.31299/log.6.2.3}, volume = {6}, number = {2}, issn = {1330-5484}, title = {Vr\v{s}nja\v{c}ki vo\djena intervencija za poticanje socijalne interakcije djeteta s poreme\'{c}ajem iz spektra autizma}, keyword = {Vr\v{s}nja\v{c}ki vo\djena intervencija, Poreme\'{c}aj iz spektra autizma, Socijalna interakcija}, chapternumber = {62} }
@article{article, author = {Begi\'{c}, Matea and Sto\v{s}i\'{c}, Jasmina and Frey \v{S}krinjar, Jasmina}, year = {2016}, pages = {68}, DOI = {10.31299/log.6.2.3}, chapter = {62}, keywords = {Autism spectrum disorder, Peer mediated intervention, Social interactions}, journal = {Logopedija}, doi = {10.31299/log.6.2.3}, volume = {6}, number = {2}, issn = {1330-5484}, title = {Socially mediated intervention for improving the social interaction of a child with autism spectrum disorder}, keyword = {Autism spectrum disorder, Peer mediated intervention, Social interactions}, chapternumber = {62} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font