Pregled bibliografske jedinice broj: 1060140
Prilog poznavanju prometnih prilika u SZ Hrvatskoj i JZ Ugarskoj u 16. i 17. stoljeću
Prilog poznavanju prometnih prilika u SZ Hrvatskoj i JZ Ugarskoj u 16. i 17. stoljeću // Nikola IV. Šubić Zrinski i njegovo doba : u povodu 450. obljetnice Sigetske bitke : zbornik radova s Međunarodnog znanstvenog skupa
Čakovec: Meridijani, 2017. str. 110-116 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 1060140 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prilog poznavanju prometnih prilika u SZ Hrvatskoj
i JZ Ugarskoj u 16. i 17. stoljeću
(A Contribution to the Knowledge of Traffic
Opportunities in NW Croatia and SW Hungary in
the 16th and 17th Centuries)
Autori
Feletar, Petar
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Nikola IV. Šubić Zrinski i njegovo doba : u povodu 450. obljetnice Sigetske bitke : zbornik radova s Međunarodnog znanstvenog skupa
/ - Čakovec : Meridijani, 2017, 110-116
ISBN
9789532392173
Skup
Međunarodni znanstveni skup u povodu 450. obljetnice Sigetske bitke Nikola IV. Šubić Zrinski i njegovo doba
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 23.09.2016. - 24.09.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
Posjedi Zrinskih, promet, vlastelinstva, Panonija, Ugarska
(Possessions of Zrinski, traffic, estates, Pannonia, Hungary)
Sažetak
Prostorni raspored sjedišta vlastelinstava, odnosno glavnih utvrda, bio je važan faktor i za formiranje glavnih prometnih smjerova, a pogotovo za regionalne i lokalne puteve. Već u 16. stoljeću u ovom dijelu Panonije iskristalizirala su se 3 osnovna magistralna smjera. Zbog ratnih prilika i stalne teritorijalne reorganizacije, cijelo 16. stoljeće sve do mira na ušću rijeke Žitve 1606. bilo je razdoblje propadanja gospodarskog života, a osobito trgovine i prometa. Na izgradnju i razinu usluga tadašnjih prometnica uz razvoj trgovine, velik utjecaj imalo je i kretanje vojske, te početak poštanskog prometa. Velike vojske pogotovo s teškom opremom koristile su uglavnom već razvijene prometne smjerove ali ima i primjera da su neki sporedni putevi dobili na važnosti nakon prolaska velikih vojski.Razgranata mreža starih karavanskih putova oživljena je u drugoj polovici 17. stoljeća kao nikad dotad. Uz opće uvjete sigurnosti, treba naglasiti i tehničke i organizacijske inovacije koje su omogućavale njegovu maksimalnu ekonomsku efikasnost. Sve do zatora 1671. godine, sve aktivniji u razmjeni dobara i organiziranju prometa i na hrvatskom gorskom pragu bili su Zrinski (i Frankopani), koji su zapravo prvi inaugurirali gospodarsku prometnu vezu Panonske nizine i Jadranskog mora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport, Povijest