Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1060041

Socijalno-interpersonalna kreativnost i faze moralnog rasuđivanja učenika


Grdinić, Lorena; Lončarić, Darko
Socijalno-interpersonalna kreativnost i faze moralnog rasuđivanja učenika // Darovitost, edukacija darovitih, inovacije i kreativnost u obrazovanju i psihologiji / Krneta, Dragoljub (ur.).
Banja Luka, 2019. str. 175-185 doi:10.5281/zenodo.3776720 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1060041 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Socijalno-interpersonalna kreativnost i faze moralnog rasuđivanja učenika
(Social-interpersonal creativity and stages of pupils’ moral reasoning)

Autori
Grdinić, Lorena ; Lončarić, Darko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Darovitost, edukacija darovitih, inovacije i kreativnost u obrazovanju i psihologiji / Krneta, Dragoljub - Banja Luka, 2019, 175-185

ISBN
978-99976-39-87-5

Skup
1. međunarodna konferencija: Darovitost, edukacija darovitih, inovacije i kreativnost u osnovnom, srednjem i visokom obrazovanju i psihologiji

Mjesto i datum
Banja Luka, Bosna i Hercegovina, 25.10.2018. - 27.10.2018

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Moralni razvoj ; EPoC test ; Mjerenje kreativnosti ; Test moralnog rasuđivanja
(Moral development ; EPoC test ; Measuring creativity ; Moral Judgement Test)

Sažetak
Moralni razvoj podrazumijeva proces promjena u djetetovom načinu razmišljanja, shvaćanjima i ponašanjima vezanim uz prosudbe o tome što se smatra dobrim, pravednim i poštenim, a što je tome suprotno. Ovim radom naglašena je vrijednost moralnog razvoja i njegovog poticanja kroz kreativno izražavanje učenika. Radom se obuhvaća pregled karakteristika moralnog razvoja djece rane školske dobi. Predstavljeni su oblici mjerenja moralnog rasuđivanja i mjerenja potencijalne kreativnosti u domeni socijalno-interpersonalne kreativnosti. Istraživanje s ciljem provjere povezanosti razine moralnog razvoja djece s potencijalnom kreativnosti u socijalno-interpersonalnoj domeni provedeno je na uzorku od 68 učenika (38 učenica i 30 učenika) od prvog do četvrtog razreda osnovne škole. Kreativnost u socijalno- interpersonalnoj domeni mjerena je EPoC testom potencijalne kreativnosti, a stupanj moralnog razvoja djece utvrđen je prilagođenom verzijom Testa moralnog rasuđivanja. Oba testa su zahtjevna za primjenu i bodovanje te se istraživanje ograničilo na dubinsku analizu provedenu na manjem uzorku sudionika. Preliminarni rezultati ukazuju na složen obrazac povezanosti moralnog razvoja i potencijalne kreativnosti u socijalno- interpersonalnoj domeni. Manji broj statistički značajnih negativnih korelacija ukazuje da djeca kreativnija u socijalno- interpersonalnoj domeni daju odgovore karakteristične za niže razine moralnog rasuđivanja. Rezultati su komentirani u kontekstu dječjeg razvoja i metodoloških karakteristika EPoC testa potencijalne kreativnosti i prilagođenog Testa moralnog rasuđivanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka,
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Darko Lončarić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi zenodo.org

Citiraj ovu publikaciju:

Grdinić, Lorena; Lončarić, Darko
Socijalno-interpersonalna kreativnost i faze moralnog rasuđivanja učenika // Darovitost, edukacija darovitih, inovacije i kreativnost u obrazovanju i psihologiji / Krneta, Dragoljub (ur.).
Banja Luka, 2019. str. 175-185 doi:10.5281/zenodo.3776720 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Grdinić, L. & Lončarić, D. (2019) Socijalno-interpersonalna kreativnost i faze moralnog rasuđivanja učenika. U: Krneta, D. (ur.)Darovitost, edukacija darovitih, inovacije i kreativnost u obrazovanju i psihologiji doi:10.5281/zenodo.3776720.
@article{article, author = {Grdini\'{c}, Lorena and Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, editor = {Krneta, D.}, year = {2019}, pages = {175-185}, DOI = {10.5281/zenodo.3776720}, keywords = {Moralni razvoj, EPoC test, Mjerenje kreativnosti, Test moralnog rasu\djivanja}, doi = {10.5281/zenodo.3776720}, isbn = {978-99976-39-87-5}, title = {Socijalno-interpersonalna kreativnost i faze moralnog rasu\djivanja u\v{c}enika}, keyword = {Moralni razvoj, EPoC test, Mjerenje kreativnosti, Test moralnog rasu\djivanja}, publisherplace = {Banja Luka, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Grdini\'{c}, Lorena and Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, editor = {Krneta, D.}, year = {2019}, pages = {175-185}, DOI = {10.5281/zenodo.3776720}, keywords = {Moral development, EPoC test, Measuring creativity, Moral Judgement Test}, doi = {10.5281/zenodo.3776720}, isbn = {978-99976-39-87-5}, title = {Social-interpersonal creativity and stages of pupils’ moral reasoning}, keyword = {Moral development, EPoC test, Measuring creativity, Moral Judgement Test}, publisherplace = {Banja Luka, Bosna i Hercegovina} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font