Pregled bibliografske jedinice broj: 1060041
Socijalno-interpersonalna kreativnost i faze moralnog rasuđivanja učenika
Socijalno-interpersonalna kreativnost i faze moralnog rasuđivanja učenika // Darovitost, edukacija darovitih, inovacije i kreativnost u obrazovanju i psihologiji / Krneta, Dragoljub (ur.).
Banja Luka, 2019. str. 175-185 doi:10.5281/zenodo.3776720 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1060041 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalno-interpersonalna kreativnost i faze
moralnog rasuđivanja učenika
(Social-interpersonal creativity and stages of
pupils’ moral reasoning)
Autori
Grdinić, Lorena ; Lončarić, Darko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Darovitost, edukacija darovitih, inovacije i kreativnost u obrazovanju i psihologiji
/ Krneta, Dragoljub - Banja Luka, 2019, 175-185
ISBN
978-99976-39-87-5
Skup
1. međunarodna konferencija: Darovitost, edukacija darovitih, inovacije i kreativnost u osnovnom, srednjem i visokom obrazovanju i psihologiji
Mjesto i datum
Banja Luka, Bosna i Hercegovina, 25.10.2018. - 27.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Moralni razvoj ; EPoC test ; Mjerenje kreativnosti ; Test moralnog rasuđivanja
(Moral development ; EPoC test ; Measuring creativity ; Moral Judgement Test)
Sažetak
Moralni razvoj podrazumijeva proces promjena u djetetovom načinu razmišljanja, shvaćanjima i ponašanjima vezanim uz prosudbe o tome što se smatra dobrim, pravednim i poštenim, a što je tome suprotno. Ovim radom naglašena je vrijednost moralnog razvoja i njegovog poticanja kroz kreativno izražavanje učenika. Radom se obuhvaća pregled karakteristika moralnog razvoja djece rane školske dobi. Predstavljeni su oblici mjerenja moralnog rasuđivanja i mjerenja potencijalne kreativnosti u domeni socijalno-interpersonalne kreativnosti. Istraživanje s ciljem provjere povezanosti razine moralnog razvoja djece s potencijalnom kreativnosti u socijalno-interpersonalnoj domeni provedeno je na uzorku od 68 učenika (38 učenica i 30 učenika) od prvog do četvrtog razreda osnovne škole. Kreativnost u socijalno- interpersonalnoj domeni mjerena je EPoC testom potencijalne kreativnosti, a stupanj moralnog razvoja djece utvrđen je prilagođenom verzijom Testa moralnog rasuđivanja. Oba testa su zahtjevna za primjenu i bodovanje te se istraživanje ograničilo na dubinsku analizu provedenu na manjem uzorku sudionika. Preliminarni rezultati ukazuju na složen obrazac povezanosti moralnog razvoja i potencijalne kreativnosti u socijalno- interpersonalnoj domeni. Manji broj statistički značajnih negativnih korelacija ukazuje da djeca kreativnija u socijalno- interpersonalnoj domeni daju odgovore karakteristične za niže razine moralnog rasuđivanja. Rezultati su komentirani u kontekstu dječjeg razvoja i metodoloških karakteristika EPoC testa potencijalne kreativnosti i prilagođenog Testa moralnog rasuđivanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka,
Sveučilište u Rijeci
Profili:
Darko Lončarić
(autor)