Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1059945

Ritmovi medijskih generacija u Hrvatskoj: istraživanje repertoara medijskih generacija iz sociološke perspektive


Čuvalo, Antonija; Peruško, Zrinjka
Ritmovi medijskih generacija u Hrvatskoj: istraživanje repertoara medijskih generacija iz sociološke perspektive // Revija za sociologiju, 47 (2017), 3; 271-302 doi:10.5613/rzs.47.3.2 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1059945 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ritmovi medijskih generacija u Hrvatskoj: istraživanje repertoara medijskih generacija iz sociološke perspektive
(Rhythms of Media Generations in Croatia: Research on the Repertoires of Media Generations from the Sociological Perspective)

Autori
Čuvalo, Antonija ; Peruško, Zrinjka

Izvornik
Revija za sociologiju (0350-154X) 47 (2017), 3; 271-302

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
teorija generacija ; medijske publike ; medijske generacije ; medijski repertoari ; medijatizacija
(theory of generations ; media audiences ; media generations ; media repertoires ; mediatisation)

Sažetak
Rad se temelji na pretpostavci da razlike među medijskim generacijama odražavaju razlike u medijskim krajolicima s kojima su se suočavale različite generacije u svojim formativnim godinama. Oslanjajući se na sociološko razumijevanje pojma generacije, pokazuje se da se rezultat procesa oblikovanja medijskih generacija očituje u karakterističnim medijskim repertoarima. Ti su repertoari u određenoj mjeri u obliku neizravnog skupa (fuzzy set) povezani s dobi, društvenom lokacijom i tehnološkim promjenama. Rezultati se temelje na prvom znanstvenom nacionalnoreprezentativnom istraživanju hrvatskih medijskih publika provedenom u lipnju i srpnju 2014. godine. Istraživanje je provedeno anketnim istraživanjem na višeetapnom stratificiranom klasterskom uzorku od 800 ispitanica i ispitanika starijih od 14 godina. Uzorak je reprezentativan po dobi, spolu i regiji te je naknadno ponderiran kako bi se postigla reprezentativnost po obrazovanju. Analizom latentnih klasa identificirane su četiri medijske generacije: ona najstarija, generacija tradicionalnih korisnika medija, zatim generacija digitalnih imigranata te dvije najmlađe, digitalne, generacije – pripadnici digitalne generacije neskloni čitanju novina i pripadnici digitalne generacije skloni čitanju novina. Sve četiri generacije u određenoj su mjeri multimedijske i za sve je karakteristično da televizija predstavlja važan element medijskog repertoara. Neočekivano, repertoar digitalnih korisnika sklonih čitanju novina zabilježen je među najmlađim korisnicima medija, što otvara nova pitanja za buduća istraživanja. Iako je mnoštvo informacija o najranijim publikama u Hrvatskoj možda zauvijek izgubljeno s prvom generacijom medijskih korisnika rođenom početkom 20. stoljeća, ovo istraživanje pruža temelj koji omogućuje prve uvide u sličnosti i razlike među hrvatskim medijskim generacijama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Antonija Čuvalo (autor)

Avatar Url Zrinjka Peruško (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Čuvalo, Antonija; Peruško, Zrinjka
Ritmovi medijskih generacija u Hrvatskoj: istraživanje repertoara medijskih generacija iz sociološke perspektive // Revija za sociologiju, 47 (2017), 3; 271-302 doi:10.5613/rzs.47.3.2 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Čuvalo, A. & Peruško, Z. (2017) Ritmovi medijskih generacija u Hrvatskoj: istraživanje repertoara medijskih generacija iz sociološke perspektive. Revija za sociologiju, 47 (3), 271-302 doi:10.5613/rzs.47.3.2.
@article{article, author = {\v{C}uvalo, Antonija and Peru\v{s}ko, Zrinjka}, year = {2017}, pages = {271-302}, DOI = {10.5613/rzs.47.3.2}, keywords = {teorija generacija, medijske publike, medijske generacije, medijski repertoari, medijatizacija}, journal = {Revija za sociologiju}, doi = {10.5613/rzs.47.3.2}, volume = {47}, number = {3}, issn = {0350-154X}, title = {Ritmovi medijskih generacija u Hrvatskoj: istra\v{z}ivanje repertoara medijskih generacija iz sociolo\v{s}ke perspektive}, keyword = {teorija generacija, medijske publike, medijske generacije, medijski repertoari, medijatizacija} }
@article{article, author = {\v{C}uvalo, Antonija and Peru\v{s}ko, Zrinjka}, year = {2017}, pages = {271-302}, DOI = {10.5613/rzs.47.3.2}, keywords = {theory of generations, media audiences, media generations, media repertoires, mediatisation}, journal = {Revija za sociologiju}, doi = {10.5613/rzs.47.3.2}, volume = {47}, number = {3}, issn = {0350-154X}, title = {Rhythms of Media Generations in Croatia: Research on the Repertoires of Media Generations from the Sociological Perspective}, keyword = {theory of generations, media audiences, media generations, media repertoires, mediatisation} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font