Pregled bibliografske jedinice broj: 1059519
Prepreke i izazovi uspješne implementacije istraživačkog učenja u početnoj nastavi prirodoslovlja
Prepreke i izazovi uspješne implementacije istraživačkog učenja u početnoj nastavi prirodoslovlja // International Scientific and Art Conference Contemporary Themes in Education - CTE - book of abstracts / Kolar Billege, Martina (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 60-61 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1059519 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prepreke i izazovi uspješne implementacije
istraživačkog učenja u početnoj nastavi
prirodoslovlja
(Barriers and challenges for successful
implementation of inquiry-based learning in
primary science)
Autori
Letina, Alena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
International Scientific and Art Conference Contemporary Themes in Education - CTE - book of abstracts
/ Kolar Billege, Martina - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 60-61
ISBN
978-953-8115-65-3
Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
istraživački usmjerena nastava, izazovi istraživačkog učenja, mišljenje učitelja, početna nastava prirodoslovlja, prepreke za provedbu ;
(barriers to implementation, challenges of inquiry-based learning, inquiry-based teaching, primary science, teacher's opinion ;)
Sažetak
Prednosti istraživački usmjerene u odnosu na tradicionalnu predavačko-prikazivačku nastavu očituju se u uključivanju učenika u situacije stjecanja novih iskustava koja im omogućavaju promjenu prethodnih koncepata, mogućnostima da učenici svojim reakcijama i odgovorima usmjeravaju tijek nastavnog procesa, prevladavajućem ozračju radoznalosti i propitivanja te povezivanju spoznajnog procesa i procesa istraživanja. Unatoč brojnim prednostima istraživačkog učenja, dosadašnja istraživanja pokazala su kako učitelji takav oblik učenja relativno rjetko primijenjuju u svojoj svakodnevnoj nastavnoj praksi. U ovome radu prikazani su rezultati istraživanja čiji je cilj bio utvrditi koji su temeljni izazovi i potencijalne prepreke za provedbu istraživačkog učenja u početnoj nastavi prirodoslovlja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 290 učitelja razredne nastave županije Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Rezultati su pokazali kako učitelji prepreke za izvođenje istraživački usmjerene nastave ne vide u učenicima, njihovim radnim navikama, motivaciji ili disciplini, već među istaknutim preprekama i izazovima naglasak stavljaju na materijalne uvjete nužne za oblikovanje istraživački usmjerene nastave, vrijeme koje je potrebno za njezinu provedbu i nedostatna iskustva u njezinoj organizaciji. Navedene izazove i prepreke potrebno je nadvladati, kako bi istraživački usmjerena nastava postala sastavni dio svakodnevne odgojno-obrazovne prakse. Kako bi to bilo moguće, potrebno je kvalitetno osposobljavanje učitelja za njezinu uspješnu implementaciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Pedagogija