Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1059519

Prepreke i izazovi uspješne implementacije istraživačkog učenja u početnoj nastavi prirodoslovlja


Letina, Alena
Prepreke i izazovi uspješne implementacije istraživačkog učenja u početnoj nastavi prirodoslovlja // International Scientific and Art Conference Contemporary Themes in Education - CTE - book of abstracts / Kolar Billege, Martina (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 60-61 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1059519 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prepreke i izazovi uspješne implementacije istraživačkog učenja u početnoj nastavi prirodoslovlja
(Barriers and challenges for successful implementation of inquiry-based learning in primary science)

Autori
Letina, Alena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
International Scientific and Art Conference Contemporary Themes in Education - CTE - book of abstracts / Kolar Billege, Martina - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 60-61

ISBN
978-953-8115-65-3

Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
istraživački usmjerena nastava, izazovi istraživačkog učenja, mišljenje učitelja, početna nastava prirodoslovlja, prepreke za provedbu ;
(barriers to implementation, challenges of inquiry-based learning, inquiry-based teaching, primary science, teacher's opinion ;)

Sažetak
Prednosti istraživački usmjerene u odnosu na tradicionalnu predavačko-prikazivačku nastavu očituju se u uključivanju učenika u situacije stjecanja novih iskustava koja im omogućavaju promjenu prethodnih koncepata, mogućnostima da učenici svojim reakcijama i odgovorima usmjeravaju tijek nastavnog procesa, prevladavajućem ozračju radoznalosti i propitivanja te povezivanju spoznajnog procesa i procesa istraživanja. Unatoč brojnim prednostima istraživačkog učenja, dosadašnja istraživanja pokazala su kako učitelji takav oblik učenja relativno rjetko primijenjuju u svojoj svakodnevnoj nastavnoj praksi. U ovome radu prikazani su rezultati istraživanja čiji je cilj bio utvrditi koji su temeljni izazovi i potencijalne prepreke za provedbu istraživačkog učenja u početnoj nastavi prirodoslovlja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 290 učitelja razredne nastave županije Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Rezultati su pokazali kako učitelji prepreke za izvođenje istraživački usmjerene nastave ne vide u učenicima, njihovim radnim navikama, motivaciji ili disciplini, već među istaknutim preprekama i izazovima naglasak stavljaju na materijalne uvjete nužne za oblikovanje istraživački usmjerene nastave, vrijeme koje je potrebno za njezinu provedbu i nedostatna iskustva u njezinoj organizaciji. Navedene izazove i prepreke potrebno je nadvladati, kako bi istraživački usmjerena nastava postala sastavni dio svakodnevne odgojno-obrazovne prakse. Kako bi to bilo moguće, potrebno je kvalitetno osposobljavanje učitelja za njezinu uspješnu implementaciju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Alena Letina (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Letina, Alena
Prepreke i izazovi uspješne implementacije istraživačkog učenja u početnoj nastavi prirodoslovlja // International Scientific and Art Conference Contemporary Themes in Education - CTE - book of abstracts / Kolar Billege, Martina (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 60-61 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Letina, A. (2019) Prepreke i izazovi uspješne implementacije istraživačkog učenja u početnoj nastavi prirodoslovlja. U: Kolar Billege, M. (ur.)International Scientific and Art Conference Contemporary Themes in Education - CTE - book of abstracts.
@article{article, author = {Letina, Alena}, editor = {Kolar Billege, M.}, year = {2019}, pages = {60-61}, keywords = {istra\v{z}iva\v{c}ki usmjerena nastava, izazovi istra\v{z}iva\v{c}kog u\v{c}enja, mi\v{s}ljenje u\v{c}itelja, po\v{c}etna nastava prirodoslovlja, prepreke za provedbu, }, isbn = {978-953-8115-65-3}, title = {Prepreke i izazovi uspje\v{s}ne implementacije istra\v{z}iva\v{c}kog u\v{c}enja u po\v{c}etnoj nastavi prirodoslovlja}, keyword = {istra\v{z}iva\v{c}ki usmjerena nastava, izazovi istra\v{z}iva\v{c}kog u\v{c}enja, mi\v{s}ljenje u\v{c}itelja, po\v{c}etna nastava prirodoslovlja, prepreke za provedbu, }, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Letina, Alena}, editor = {Kolar Billege, M.}, year = {2019}, pages = {60-61}, keywords = {barriers to implementation, challenges of inquiry-based learning, inquiry-based teaching, primary science, teacher's opinion, }, isbn = {978-953-8115-65-3}, title = {Barriers and challenges for successful implementation of inquiry-based learning in primary science}, keyword = {barriers to implementation, challenges of inquiry-based learning, inquiry-based teaching, primary science, teacher's opinion, }, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font