Pregled bibliografske jedinice broj: 1059127
Primjena neurofeedback metode u djeteta s Aspergerovim sindromom
Primjena neurofeedback metode u djeteta s Aspergerovim sindromom // Medica Jadertina, 48 (2018), 3; 125-136 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1059127 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena neurofeedback metode u djeteta s Aspergerovim sindromom
(The use of neurofeedback method in a child with Asperger's syndrome)
Autori
Vitković, Tomislav ; Martinec, Renata ; Dolović, Nataša
Izvornik
Medica Jadertina (0351-0093) 48
(2018), 3;
125-136
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
neurofeedback ; Aspergerov sindrom ; tretman ; evaluacija
(neurofeedback ; Asperger's syndrom ; treatment ; evaluation)
Sažetak
Neurofeedback predstavlja jednu od neinvazivnih metoda samoregulacije s ciljem postizanja promjena u području kortikalne aktivnosti posredstvom operantnog uvjetovanja. Cilj ovoga istraživanja odnosio se na procjenu učinka primjene neurofeedback tretmana u djeteta s Aspergerovim sindromom. Za potrebe istraživanja koncipiran je i proveden neurofeedback trening primjenom Infra Low Frequency metode na uzorku od jednog ispitanika, dječaka s Aspergerovim sindromom (KD = 11). Neurofeedback trening provodio se tijekom 20 seansi u okviru kojih je u 15 seansi korišten jednokanalni trening na područjima zaduženim za kontrolu impulzivnosti, stabilnost, fizičku smirenost, kontrolu pažnje, i emocionalnu reaktivnost, dok je u okviru 5 seansi korišten dvokanalni trening s težištem na prefrontalnu regiju zaduženu za emocionalne procese. U svrhu procjene učinkovitosti provedenog programa roditelji su ispunjavali upitnike EEG Expert i Autism Treatment Evaluation Checklist (ATEC) u tri točke procjene: prije, tijekom i po završetku provedenog programa. Rezultati na upitniku EEG Expert pokazali su smanjenje simptoma na svim varijablama procjene, te statistički značajnu promjenu na varijablama u području emocija, dok su rezultati na ATEC ukazali na tendenciju smanjenja simptoma, ali bez statističke značajnosti. Podaci dobiveni u problemskom području emocije mogu se smatrati vrijednima, budući da je neurofeedback trening bio usmjeren na ublažavanje specifičnih teškoća kao što su: teškoće spavanja, griženje noktiju, sram, strahovi, ljutnja, impulzivnost. Također, rezultati dobiveni u ovom, kao i dosadašnjim srodnim istraživanjima, naglašavaju važnost provedbe daljnjih sustavnih istraživanja u području koncipiranja i evaluacije neurofeedback metode u osoba s Aspergerovim sindromom, ali i u populaciji osoba s drugim neurorazvojnim poremećajima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Renata Martinec
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EMBASE (Excerpta Medica)