Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1058993

ŽIVJETI DIJALOG – KORACIMA PAULA FREIREA


Krznar, Tomislav, Bendeković, Antonija; Šijak, Silvija
ŽIVJETI DIJALOG – KORACIMA PAULA FREIREA // Arhe. Časopis za filozofiju, 14 (2017), 2; 173, 196 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1058993 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
ŽIVJETI DIJALOG – KORACIMA PAULA FREIREA
(TO LIVE A DIALOG – FOOTPRINTS OF PAULO FREIRE)

Autori
Krznar, Tomislav, Bendeković, Antonija ; Šijak, Silvija

Izvornik
Arhe. Časopis za filozofiju (1820-0958) 14 (2017), 2; 173, 196

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Misao Paula Freirea, filozofija odgoja, obrazovanje, dijalog, obespravljenost, oslobođenje
(The thought of Paulo Freire, the philosophy of education, education, dialogue, obesity, liberation)

Sažetak
U ovom radu želimo dati prikaz nekoliko osnovnih pojmova u misli brazilskog pedagoga Paula Freirea, čineći to imamo pred očima „cjelinu“ obrazovnog procesa. Svoju pažnju usmjeravamo na analizu nekoliko, po našem sudu ključnih, pozicija iz Freireova najznačajnijeg djela Pedagogija obespravljenih. Referirajući na misaone pozicije, koje nastojimo ogledati u kontekstu Freireova života, usredotočujemo se na fenomen dijaloga kako ga vidi Freire, posebno na odnose aktera unutar dijaloškog procesa, kao i na „izvanjska“ socijalna i ekonomska određenja koja često dominiraju obrazovnim procesom. Posebnu pažnju u ovom sklopu nam privlači Freirova misao da čovjek, kao slobodno biće dijalogom gradi ljudski svijet, a da je upravo obrazovanje mehanizam koji stvara društvene nejednakosti i obespravljenost mnogih. Drugi značajni fenomen koji stoji u fokusu naših promišljanja u ovom radu je Freireova kritika „bankarskog koncepta obrazovanja“ kako Freire naziva „klasične“ oblike obrazovanja koji su na djelu u zapadnjačkim društvima. Najznačajnija određenja ovog koncepta su pasivnost i pokornost, kojima Freire suprotstavlja obrazovanje za slobodu i potrebu izgradnje ljudskijeg svijeta. Svjesni privlačnosti Freireove misli, posebno ako je razmatramo u kontekstu trenutnih obrazovnih procesa ili, još i više, potrebe njihove „reforme“, no istovremeno smo svjesni i ograničenja koje ova misao nosi, ponajprije u pogledu praktičnih ostvarenja. Ipak, ostaje jedno: Freireova misao je iznimno nadahnjujuća i moguće ju je oživjeti makar u mikrostrukturama sustava obrazovanja. To je poruka koju nosi ovaj članak, i to u idejnom i operativnom pogledu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tomislav Krznar (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Krznar, Tomislav, Bendeković, Antonija; Šijak, Silvija
ŽIVJETI DIJALOG – KORACIMA PAULA FREIREA // Arhe. Časopis za filozofiju, 14 (2017), 2; 173, 196 (recenziran, članak, znanstveni)
Krznar, Tomislav, Bendeković, Antonija & Šijak, S. (2017) ŽIVJETI DIJALOG – KORACIMA PAULA FREIREA. Arhe. Časopis za filozofiju, 14 (2), 173, 196.
@article{article, author = {\v{S}ijak, Silvija}, year = {2017}, pages = {196}, chapter = {173}, keywords = {Misao Paula Freirea, filozofija odgoja, obrazovanje, dijalog, obespravljenost, oslobo\djenje}, journal = {Arhe. \v{C}asopis za filozofiju}, volume = {14}, number = {2}, issn = {1820-0958}, title = {\v{Z}IVJETI DIJALOG – KORACIMA PAULA FREIREA}, keyword = {Misao Paula Freirea, filozofija odgoja, obrazovanje, dijalog, obespravljenost, oslobo\djenje}, chapternumber = {173} }
@article{article, author = {\v{S}ijak, Silvija}, year = {2017}, pages = {196}, chapter = {173}, keywords = {The thought of Paulo Freire, the philosophy of education, education, dialogue, obesity, liberation}, journal = {Arhe. \v{C}asopis za filozofiju}, volume = {14}, number = {2}, issn = {1820-0958}, title = {TO LIVE A DIALOG – FOOTPRINTS OF PAULO FREIRE}, keyword = {The thought of Paulo Freire, the philosophy of education, education, dialogue, obesity, liberation}, chapternumber = {173} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font