Pregled bibliografske jedinice broj: 1058942
O toleranciji: Vuk-Pavlović – Popper – Polić
O toleranciji: Vuk-Pavlović – Popper – Polić // Na sjeveru s Pavlom Vuk-Pavlovićem. Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog simpozija održanog 12.-14. studenoga 2018. u Zagrebu i Koprivnici / Alić, Sead (ur.).
Zagreb: Sveučilište Sjever ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja, 2019. str. 41-59
CROSBI ID: 1058942 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
O toleranciji: Vuk-Pavlović – Popper – Polić
(About Tolerance: Vuk-Pavlovic - Popper - Polic)
Autori
Krznar, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Na sjeveru s Pavlom Vuk-Pavlovićem. Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog simpozija održanog 12.-14. studenoga 2018. u Zagrebu i Koprivnici
Urednik/ci
Alić, Sead
Izdavač
Sveučilište Sjever ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja
Grad
Zagreb
Godina
2019
Raspon stranica
41-59
ISBN
978-953-7809-92-8
Ključne riječi
Pavao Vuk-Pavlović, Karl R. Popper, Milan Polić, tolerancija, obrazovanje, filozofija odgoja
(Pavao Vuk-Pavlović, Karl R. Popper, Milan Polić, tolerance, education, philosophy of education)
Sažetak
Ovaj ćemo rad oblikovati kao sklop sljedećih odjeljaka: (1) želimo propitati, semantički i konceptualno, pojam tolerancije, oslanjajući se primarno na leksikonske izvore, s posebnim osvrtom na problem koji se naziva paradoks tolerancije. Nakon toga (2) prikazat ćemo središnji problem ovog rada a to je Polićeva interpretacija Vuk-Pavlovićevog tumačenja paradoksa tolerancije s posebnim osvrtom na Popperovo razumijevanje tog problema. Glavna Polićeva teza koju ćemo nastojati oslikati (3) jest da je Vuk-Pavlović bolje razumio taj problem od Poppera, posebno uzevši u obzir problem ljudske slobode koji je Vuk-Pavlović imao pred očima u poslu promišljanja problema tolerancije. U posljednjem (4) dijelu našeg promišljanja promotrit ćemo problem tolerancije u kontekstu rasprava o obrazovanju. Glavna teza ovog rada je da se problem tolerancije u kontekstu rasprava o obrazovanju razumijeva previše reducirano. Ovim radom želimo podsjetiti da je potrebno učiti iz povijesti filozofije, promišljeno i kritički sagledavati izvore problema i tražiti rješenja. Upravo to je prvi zadatak svake filozofije koji je, vjerujemo, još uvijek izazovan, posebno djelovanju u području odgoja i obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija