Pregled bibliografske jedinice broj: 105889
Kvaliteta studija iz studentske perspektive: Smjernice za promjene, 2001.
Kvaliteta studija iz studentske perspektive: Smjernice za promjene, 2001., 2001. (elaborat/studija).
CROSBI ID: 105889 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvaliteta studija iz studentske perspektive: Smjernice za promjene, 2001.
(Student Perspective on Quality in Higher Education - Assessment and Guidance for Change)
Autori
Bezinović, Petar ; Pokrajac-Bulian Alessandra ; Smojver-Ažić, Sanja ; Živčić-Bećirević, Ivanka
Izvornik
Sveučilište u Rijeci, 13 elaborata
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, elaborat/studija
Godina
2001
Ključne riječi
kvaliteta visokog obrazovanja; angažman studenta; indikatori kvalitete
(quality in higher education; quality indicators; student engagement)
Sažetak
Izvješća sadrže podatke o rezultatima istraživanja kvalitete studiranja iz studentske perspektive. Istraživanje je provedeno je tijekom travnja i svibnja 2001. godine na uzorku od 1662 studenta svih fakulteta i visokih učilišta riječkog Sveučilišta. Cilj istraživanja bio je utvrditi koliko su studenti angažirani u svom studiju, te koliko su na fakultetima i visokim učilištima riječkog Sveučilišta zastupljeni odnosi, postupci i aktivnosti koji su povezani s visokom kvalitetom učenja i poučavanja, akademskim uspjehom i osobnim razvojem studenata. Istraživanje je odraz nastojanja Sveučilišta u Rijeci da razvije vlastiti sustav procjene, praćenja i unapređivanja kvalitete obrazovanja. Ovo nastojanje slijedi snažnu inicijativu stvaranja zajedničkog europskog prostora znanja u kojemu podizanje kvalitete obrazovanja ima najveći prioritet. Riječko sveučilište prepoznaje da je dužno intenzivno unapređivati vlastitu kvalitetu radi konkurentnosti na tržištu znanja, ali i radi aktivnog uključivanja u eurointegracijske procese i promicanje europske dimenzije u visokom obrazovanju. Rezultati istraživanja daju sliku o tome kako studenti Sveučilišta u Rijeci vide svoje studije. Ovi uvidi mogu fakultetima i visokim učilištima pomoći pri prepoznavanju vlastitih prednosti i nedostataka i istovremeno dati smjernice za pokretanje inicijativa kojima se može unaprijediti kvaliteta organizacije i rada institucija. U izvješću su prikazani rezultati ostvareni na 12 indikatora koji su, temeljem velikog broja istraživanja, dokazano povezani s poželjnim akademskim ciljevima, tj. efikasnim studiranjem i uspjehom u studiju. Ovi indikatori opisuju višedimenzionalnu strukturu čimbenika koji utječu na kvalitetu studiranja. Za svaki od ispitanih indikatora može se lako uočiti status pojedine institucije u odnosu na ostale ispitane institucije na riječkom Sveučilištu. Iz prikazanih je rezultata također moguće uočiti i hijerarhiju ispitanih indikatora unutar same institucije, što omogućuje internu usporedbu, analizu kvalitete rada u pojedinim područjima, ali i eventualno praćenje pozitivnih promjena u vlastitom djelovanju u funkciji vremena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009008
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Alessandra Pokrajac Bulian
(autor)
Ivanka Živčić-Bećirević
(autor)
Petar Bezinović
(autor)
Sanja Smojver-Ažić
(autor)