Pregled bibliografske jedinice broj: 1058887
Rana intervencija u tretmanu djece s autizmom
Rana intervencija u tretmanu djece s autizmom // Poticajno okruženje za cjeloživotno učenje / Žic Ralić, Anamarija ; Bukvić, Zlatko (ur.).
Varaždin: Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske, 2014. str. 188-195 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1058887 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rana intervencija u tretmanu djece s autizmom
(Early intervention in treatment of children with
autism)
Autori
Bukvić, Zlatko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Poticajno okruženje za cjeloživotno učenje
/ Žic Ralić, Anamarija ; Bukvić, Zlatko - Varaždin : Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske, 2014, 188-195
ISBN
978-953-96760-9-2
Skup
10. kongres edukacijskih rehabilitatora s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 24.04.2014. - 25.04.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
rana intervencija, dijete s teškoćama, FloorTime, igra
(early intervention, child witd disabilities, FloorTime approach, play)
Sažetak
Stvaranje uvjeta za igru osigurava djetetu razvijanje sposobnosti koje mu pružaju osjećaj kompetencije i ohrabruju ga za istraživanje okoline, potiču interes, povezuju dijete s roditeljem, izazivaju znatiželju, kreativnost i spontanost u interakciji. Ginott (1994) govori da je igra jezik, a igračke riječi koje dijete upotrebljava u tom jeziku. Kroz igru djeca iskazuju misli i osjećaje kojih su svjesni, ali ih ne mogu izraziti kroz riječi (Kaduson, 2006). Kao terapijski pristup, polazi od činjenice da su emocije temelj za primjerenu interakciju i učenje, a u bilo koje vrijeme podrazumijeva praćenje djetetovog vodstva, izazivanje znatiželje i spontanosti te proširivanje pažnje i interakcije na način da angažira sve ili većinu osjeta, motoričkih vještina i emocija. Aktivno sudjelovanje u igri pruže osjećaj zadovoljstva, ugode i veselja. DIR/FloorTime podrazumijeva promatranje i procjenjivanje funkcionalnih emocionalnih razvojnih sposobnosti, različitih sposobnosti senzorne obrade, što uključuje auditivnu i jezičnu te vizualno-prostornu obradu, motoričko planiranje i senzoričku modulaciju, interakcije između roditelja i djeteta, obiteljske obrasce, biomedicinski status, trenutne edukacijske i terapijske potrebe, pregled razvoja i trenutnih razina funkcioniranja, a temeljen na emocijama i ophođenju u ugodnim dvosmjernim i recipročnim interakcijama, postaje osnova za razvoj sposobnosti (Greenspan i Lewis, 2004).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti