Pregled bibliografske jedinice broj: 105852
Internalizirani i eksternalizirani problemi i adaptivno funkcioniranje srednjoškolaca, samoprocjene na Achenbachovoj skali
Internalizirani i eksternalizirani problemi i adaptivno funkcioniranje srednjoškolaca, samoprocjene na Achenbachovoj skali // Knjiga sažetaka: Psihologija i psiholozi u prevladavanju krize
Zagreb: Hrvatski planinarski savez, 2002. (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 105852 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Internalizirani i eksternalizirani problemi i adaptivno funkcioniranje srednjoškolaca, samoprocjene na Achenbachovoj skali
(Internalized and externalized problems and adaptive funcioning of high school students)
Autori
Živčić-Bećirević, I., Smojver-Ažić, S.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Knjiga sažetaka: Psihologija i psiholozi u prevladavanju krize
/ - Zagreb : Hrvatski planinarski savez, 2002
Skup
10. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Plitvička Jezera, Hrvatska, 06.11.2002. - 09.11.2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
internalizirani i eksternalizirani problemi; srednjoškolci
(internalized and externalized problems; high school students)
Sažetak
Na uzorku od 434 učenika različitih srednjih škola (prosječne dobi 16.5 godina) prikupljeni su podaci o problemima u ponašanju primjenom Achenbachove skale za samoprocjenu ponašanja mladih (YSR). U radu se prikazuje zastupljenost pojedinih sindroma ponašanja kroz sljedeće dimenzije: povučenost, somatske pritužbe, anksizno-depresivni simptomi, socijalni problemi, problemi mišljenja, problemi pažnje, kršenje pravila i agresivno ponašanje. Posebno su razmatrani rezultati na internaliziranoj i eksternaliziranoj dimenziji, kao i ukupan rezultat na skali. Stariji učenici imaju veći ukupan rezultat od mlađih, pri čemu se zamjećuje značajan porast simptoma samo kod mladića. Djevojke imaju značajno više internaliziranih problema od mladića u obje dobne skupine, dok se kod mladića primjećuje značajan porast u funkciji dobi. Stariji učenici pokazuju značajno više eksternaliziranih problema od mlađih, neovisno o spolu. Na temelju provedenih analiza uočavaju se različiti efekti dobi (15-16 i 17-19 godina) i spola na specifična problemna ponašanja, npr. anksiozno-depresivni simptomi, poremećaji u mišljenju i agresivna ponašanja rastu u funkciji dobi samo kod mladića. Učenici slabijeg školskog uspjeha imaju značajno više izražene probleme pažnje, češće krše pravila, agresivniji su, imaju značajno više eksternaliziranih problema, te značajno viši ukupan rezultat na skali problema u ponašanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA