Pregled bibliografske jedinice broj: 1058361
Utjecaj čitalačkih navika na razvoj čitalačke motivacije djece mlađe školske dobi
Utjecaj čitalačkih navika na razvoj čitalačke motivacije djece mlađe školske dobi // Dijete i jezik danas : Razvoj pismenosti u materinskom i inom jeziku / Majdenić, Valentina ; Trtanj, Ivana ; Živković Zebec, Vedrana (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2017. str. 139-159 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1058361 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj čitalačkih navika na razvoj čitalačke motivacije djece mlađe školske dobi
(The effect of reading habits on the development of reading motivation in young school age children)
Autori
Bakota, Lidija ; Pandurić, Ena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dijete i jezik danas : Razvoj pismenosti u materinskom i inom jeziku
/ Majdenić, Valentina ; Trtanj, Ivana ; Živković Zebec, Vedrana - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2017, 139-159
ISBN
978-953-6965-73-1
Skup
Znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Dijete i jezik danas
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 01.12.2017. - 02.12.2017
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
pismenost ; čitalačka pismenost ; razvojna pismenost
(literacy ; reading literacy ; emergent literacy)
Sažetak
U radu se polazi od pretpostavke da na razvoj čitalačkih navika i čitalačke motivacije utječu brojni čimbenici: obitelj, odgojno-obrazovne institucije te šira društvena zajednica. Zajedničko je svim navedenim čimbenicima poticati i razvijati tzv. razvojnu psimenost (engl. emergent literacy) koja čitanje promatra kao kontinuirani proces koji počinje u ranome djetinjstvu, nastavlja se institucionalnim odgojem i obrazovanjem s namjerom da jednoga dana postane čovjekova svakodnevna aktivnost. U radu se donose rezultati istraživanja, provedenog na uzorku od 100 ispitanika, kojemu je cilj utvrditi utjecaj čitalačkih navika na razvoj čitalačke motivacije učenika mlađe školske dobi. Dobiveni rezultati istraživanja ukazuju da učenici mlađe školske dobi aktivnost čitanja dovode u vezu sa školskim uspjehom koji uvelike utječe na motivaciju za čitanje i u školskom okruženju i u slobodno vrijeme. Rezultati istraživanja upućuju na nužnost uvođenja promjena u institucionalni odgoj i obrazovanje s obzirom na pristup aktivnostima čitanja u kontekstu razvijanja čitalačke pismenosti (engl. reading literacy) učenika mlađe školske dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Lidija Bakota
(autor)