Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1058361

Utjecaj čitalačkih navika na razvoj čitalačke motivacije djece mlađe školske dobi


Bakota, Lidija; Pandurić, Ena
Utjecaj čitalačkih navika na razvoj čitalačke motivacije djece mlađe školske dobi // Dijete i jezik danas : Razvoj pismenosti u materinskom i inom jeziku / Majdenić, Valentina ; Trtanj, Ivana ; Živković Zebec, Vedrana (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2017. str. 139-159 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1058361 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj čitalačkih navika na razvoj čitalačke motivacije djece mlađe školske dobi
(The effect of reading habits on the development of reading motivation in young school age children)

Autori
Bakota, Lidija ; Pandurić, Ena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Dijete i jezik danas : Razvoj pismenosti u materinskom i inom jeziku / Majdenić, Valentina ; Trtanj, Ivana ; Živković Zebec, Vedrana - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2017, 139-159

ISBN
978-953-6965-73-1

Skup
Znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Dijete i jezik danas

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 01.12.2017. - 02.12.2017

Vrsta sudjelovanja
Ostalo

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
pismenost ; čitalačka pismenost ; razvojna pismenost
(literacy ; reading literacy ; emergent literacy)

Sažetak
U radu se polazi od pretpostavke da na razvoj čitalačkih navika i čitalačke motivacije utječu brojni čimbenici: obitelj, odgojno-obrazovne institucije te šira društvena zajednica. Zajedničko je svim navedenim čimbenicima poticati i razvijati tzv. razvojnu psimenost (engl. emergent literacy) koja čitanje promatra kao kontinuirani proces koji počinje u ranome djetinjstvu, nastavlja se institucionalnim odgojem i obrazovanjem s namjerom da jednoga dana postane čovjekova svakodnevna aktivnost. U radu se donose rezultati istraživanja, provedenog na uzorku od 100 ispitanika, kojemu je cilj utvrditi utjecaj čitalačkih navika na razvoj čitalačke motivacije učenika mlađe školske dobi. Dobiveni rezultati istraživanja ukazuju da učenici mlađe školske dobi aktivnost čitanja dovode u vezu sa školskim uspjehom koji uvelike utječe na motivaciju za čitanje i u školskom okruženju i u slobodno vrijeme. Rezultati istraživanja upućuju na nužnost uvođenja promjena u institucionalni odgoj i obrazovanje s obzirom na pristup aktivnostima čitanja u kontekstu razvijanja čitalačke pismenosti (engl. reading literacy) učenika mlađe školske dobi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Lidija Bakota (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bakota, Lidija; Pandurić, Ena
Utjecaj čitalačkih navika na razvoj čitalačke motivacije djece mlađe školske dobi // Dijete i jezik danas : Razvoj pismenosti u materinskom i inom jeziku / Majdenić, Valentina ; Trtanj, Ivana ; Živković Zebec, Vedrana (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2017. str. 139-159 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Bakota, L. & Pandurić, E. (2017) Utjecaj čitalačkih navika na razvoj čitalačke motivacije djece mlađe školske dobi. U: Majdenić, V., Trtanj, I. & Živković Zebec, V. (ur.)Dijete i jezik danas : Razvoj pismenosti u materinskom i inom jeziku.
@article{article, author = {Bakota, Lidija and Panduri\'{c}, Ena}, year = {2017}, pages = {139-159}, keywords = {pismenost, \v{c}itala\v{c}ka pismenost, razvojna pismenost}, isbn = {978-953-6965-73-1}, title = {Utjecaj \v{c}itala\v{c}kih navika na razvoj \v{c}itala\v{c}ke motivacije djece mla\dje \v{s}kolske dobi}, keyword = {pismenost, \v{c}itala\v{c}ka pismenost, razvojna pismenost}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bakota, Lidija and Panduri\'{c}, Ena}, year = {2017}, pages = {139-159}, keywords = {literacy, reading literacy, emergent literacy}, isbn = {978-953-6965-73-1}, title = {The effect of reading habits on the development of reading motivation in young school age children}, keyword = {literacy, reading literacy, emergent literacy}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font