Pregled bibliografske jedinice broj: 1058321
Volontiranje u okviru sustava visokog obrazovanja: prilika za nove kompetencije
Volontiranje u okviru sustava visokog obrazovanja: prilika za nove kompetencije // Obrazovanje i istraživanje za kvalitetnu zdravstvenu praksu
Zagreb: Zdravstveno veleučilište Zagreb, 2018. str. 48-48 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1058321 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Volontiranje u okviru sustava visokog obrazovanja:
prilika za nove kompetencije
(Volunteering within the system of higher education:
an opportunity for new competencies)
Autori
Crnković, Ivana ; Buzov, Pio ; Čadovska, Ivana ; Širić, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Obrazovanje i istraživanje za kvalitetnu zdravstvenu praksu
/ - Zagreb : Zdravstveno veleučilište Zagreb, 2018, 48-48
Skup
17. konferencija medicinskih sestara i tehničara ; 3. konferencija zdravstvenih profesija u medijima
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 22.03.2018. - 23.03.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
volonterske aktivnosti ; sustav vrijednosti ; visokoobrazovna politika
(volunteer activities ; value system ; higher education policy)
Sažetak
Volontiranje kao pojam odnosi se na kao aktivnost koja se slobodno poduzima, koja je besplatna i koja je usmjerena dobrobiti drugih ili nekom određenom cilju. Volontiranje predstavlja stil života te je uvjetovano čovjekovim sustavom vrijednosti. Promicanje kulture volontiranja jedan je od ciljeva visokoobrazovne politike na europskom i svjetskom prostoru. Cilj je rada prikaz partnerskog odnosa visokoobrazovnog sustava, volonterskog sektora i tržišta rada. Zakon o volonterstvu iz 2007. godine (NN 58/07, čl. 2 st. 2), potiče odgojno-obrazovne ustanove u promicanju vrijednosti i razvoju volonterstva u Republici Hrvatskoj. U Hrvatskoj su aktivna četiri regionalna volonterska centra ; Zagreb, Split, Rijeka i Osijek ; koji se sustavno bave promicanjem volonterskog rada, edukacijom volontera i organizacijom volonterskih akcija. Volonterski centri u okviru visokoobrazovnog sustava provode i organiziraju raznovrsne akcije koje imaju za cilj poticanje volontiranja među studentskom populacijom. Trenutačno u svijetu i u Hrvatskoj postoje tri modela poticanja i vrednovanja volonterskog rada studenata. U okviru modela 1 na sveučilištu postoji posebna služba zadužena za volontere. Model 2 predstavlja organiziranje kolegija po principu „Academic Service Learning”. Model 3 ima sustav nagrađivanja volonterskog rada studenata akademskim bodovima. Većina inozemnih i hrvatskih sveučilišta istodobno nudi više modela volonterskog rada. Hrvatska nije zemlja s najmanjom zastupljenošću volontiranja, no redovito volontiranje upola je niže u odnosu na ostale zemlje Europe i svijeta. Volonterske aktivnosti i ishod učenja dvosmjerno su povezani, tako da studenti kroz volontiranje imaju priliku aktivno usvajati sadržaj predviđen studijskim programom te razvijati opće i specifične kompetencije. Volontiranje u visokoobrazovnom sustavu u 21. stoljeću nije samo jedna od mogućnosti nego je jedan od neizbježnih elemenata koji će pripremiti mlade visokoobrazovane osobe za moderno tržište rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb