Pregled bibliografske jedinice broj: 1058310
Pozicija strukovnog obrazovanja na tržištu rada Europske unije
Pozicija strukovnog obrazovanja na tržištu rada Europske unije, 2017., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 1058310 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pozicija strukovnog obrazovanja na tržištu rada
Europske unije
(Position of vocational education in the labour
market of the European Union)
Autori
Majstorović, Mira
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
15.03
Godina
2017
Stranica
145
Mentor
Lamza-Maronić, Maja
Ključne riječi
strukovno obrazovanje, tržište rada, Europska unija, EU fondovi
(vocational training, labour market, the European Union, European Union funda)
Sažetak
Kako je Europska unija strukovno obrazovanje istaknula kao jedan od glavnih čimbenika razvoja gospodarstva i socijalne uključenosti u europske integracije, strukovnom se obrazovanju nastoji posvetiti značajna pozornost u smislu razvijanja zajedničkih strategija i instrumenata koji su u funkciji postizanja postavljenih ciljeva. Pred sustavom strukovnog obrazovanja velik je izazov kontinuiranog osuvremenjavanja obrazovne ponude i metoda rada koji je potrebno uskladiti s dinamičnim tržišnim promjenama. Doktorska disertacija daje sveobuhvatni pregled stanja strukovnog obrazovanja u Republici Hrvatskoj kao i kritičko sagledavanje njegove pozicije na tržištu rada Europske unije. Svrha i cilj ove doktorske disertacije je znanstveno utemeljeno odrediti korisnost i isplativost povlačenja sredstava iz fondova Europske unije te predočiti najrelevantnije spoznaje iz područja upravljanja kapacitetima za pripremu i provedbu projekata financiranih iz sredstava fondova Europske unije. Polazište je ove disertacije da su strukovne škole u Republici Hrvatskoj dovoljno uključene u procese apliciranja i povlačenja sredstava iz fondova Europske unije. Izražava se mišljenje da veći broj uključenih ravnatelja i nastavnika u proces pripreme i provedbe projekata rezultira većom iskorištenošću sredstava EU fondova. Kako raste spoznaja o koristima i nužnosti uključivanja u EU projekte, tako se ravnatelji i nastavnici aktivnije uključuju u projektne aktivnosti, koji opet rezultiraju povećanjem iskorištenih projektnih kapaciteta. Također, ravnatelji i nastavnici imaju pozitivno mišljenje o Europskim fondovima jer su svjesni mogućih benefita ako kroz ovu aktivnost budu promicatelji strukovnih inovacija. Motiviraniji su za ulazak u projekte ako u njima prepoznaju sredstvo za uvođenje inovacija. Izražava se mišljenje da postoji povezanost i međuovisnost ključnih faktora i ključnih dionika pri planiranju i povlačenju sredstava iz EU fondova, a njihova povezanost kroz osobni angažman svakog pojedinca utječe na broj uspješno provedenih projekata. Za dokazivanje postavljenih hipoteza, odnosno ispitivanje efikasnosti procesa pripreme projektnih prijedloga u svrhu unaprjeđenja strukovnog obrazovanja u Republici Hrvatskoj, provedeno je empirijsko istraživanje u strukovnim školama kontinentalne regije. Empirijsko istraživanje u kojem su sudjelovali ravnatelji i nastavnici strukovnih škola provedeno je metodom ankete. Prvo istraživanje je provedeno 2013. godine, a longitudinalno istraživanje 2016. godine. Na osnovi provedenog istraživanja može se zaključiti kako je apliciranje u fondove Europske unije statistički značajan pozitivan prediktor unaprjeđenja strukovnog obrazovanja u Republici Hrvatskoj. Stoga se ovom doktorskom disertacijom želi potaknuti sve dionike na preuzimanje odgovornosti i poduzimanje inicijative ulaganja u strukovno obrazovanje koje je jedno od ključnih pokretača razvoja, korijen rasta i uspjeha svake zemlje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište "Lavoslav Ružička" u Vukovaru