Pregled bibliografske jedinice broj: 1058046
Utvrđivanje potreba za profesionalnim usavršavanjem sveučilišnih nastavnika
Utvrđivanje potreba za profesionalnim usavršavanjem sveučilišnih nastavnika, 2019., diplomski rad, Odjel za biologiju, Osijek
CROSBI ID: 1058046 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utvrđivanje potreba za profesionalnim
usavršavanjem
sveučilišnih nastavnika
(DETERMINING THE NEEDS FOR PROFESSIONAL
DEVELOPMENT OF UNIVERSITY
TEACHERS)
Autori
Bašić, Tanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Odjel za biologiju
Mjesto
Osijek
Datum
25.03
Godina
2019
Stranica
119
Mentor
Doc.dr.sc. Irena Labak
Ključne riječi
temeljne kompetencije, nastavničke kompetencije, sveučilišna nastava, profesionalno usavršavanje, cjeloživotno obrazovanje
(key competences, teaching competences, university teaching, professional development, lifelong learning)
Sažetak
Cilj je rada bio utvrditi subjektivnu procjenu studenata, alumni studenata i sveučilišnih nastavnika Odjela za biologiju Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku o razvoju vještina koje čine određene ključne kompetencije tijekom i nakon studija te utvrditi njihovu procjenu o važnosti ključnih kompetencija za posao i karijeru. Ovim se radom procijenilo koliko je programom pojedinog studija Odjela za biologiju planiran razvitak ključnih kompetencija te se utvrdio stav sveučilišnih nastavnika o njihovoj potrebi za profesionalnim usavršavanjem nastavničkih kompetencija, njihove navike i načini profesionalnog usavršavanja. U tu su svrhu, tijekom akademske godine 2018./2019., provedene ankete zatvorenog tipa i obrazac samovrednovanja te su analizirani programi pojedinog studija Odjela za biologiju. Razvoj pojedine ključne kompetencije planiran je ovisno o programu studija, dok nastavnim programima nije planiran razvitak Kompetencije učenja, Društvene i građanske kompetencije te Kulturološke senzibilizacije i izražavanja. Većinu vještina studenti uglavnom malo razvijaju tijekom studija, a isto kao i alumni studenti smatraju da su im važne za posao. Najveći broj nastavnika navodi organiziranje radionica i seminara kao resurs potreban za razvoj nastavničkih kompetencija te tvrdi da vlastiti razvoj nastavničkih kompetencija prati pomoću povratne informacije od studenata. Između sveučilišnih nastavnika i studenata uglavnom prevladava neslaganje u procjeni zastupljenosti različitih navika i načina poučavanja u nastavi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija