Pregled bibliografske jedinice broj: 1058044
Utjecaj samovrednovanja učeničkog procesa učenja na rezultate učenja
Utjecaj samovrednovanja učeničkog procesa učenja na rezultate učenja, 2019., diplomski rad, Odjel za biologiju, Osijek
CROSBI ID: 1058044 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj samovrednovanja učeničkog procesa učenja
na rezultate
učenja
(THE IMPACT OF SELF-ASSESSMENT OF STUDENTS'
LEARNING PROCESS ON LEARNING
OUTCOMES)
Autori
Kligl, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Odjel za biologiju
Mjesto
Osijek
Datum
27.09
Godina
2019
Stranica
113
Mentor
Doc.dr.sc. Irena Labak
Ključne riječi
učeničko samovrednovanje, povratne informacije nastavnika, učenička postignuća.
(students' self-assessment, teacher's feedback, students' achievement)
Sažetak
U radu je prikazano istraživanje kojim se željelo ispitati postižu li učenici bolje rezultate u učenju kada prilikom obrade nastavnog sadržaja iz biologije primjenjuju samovrednovanje i primaju povratne informacije nastavnika. Ujedno istraživanjem se željela procijeniti pripravnost učenika za samovrednovanje i mjera u kojoj primaju povratne informacije nastavnika. Istraživanje je provedeno školske godine 2018./2019. na uzorku od 46 učenika trećih razreda jedne osječke gimnazije. U istraživanju je također sudjelovala i nastavnica biologije spomenutih učenika. Istraživanje se sastojalo od provedbe inicijalne provjere znanja, ankete o navikama samovrednovanja i primanju povratnih informacija nastavnika, obrade novih nastavnih sadržaja iz biologije i završne provjere znanja. Obrada novog nastavnog sadržaja u jednom razredu odvijala se uz primjenu samovrednovanja i davanje povratnih informacija nastavnice, dok je drugi razred isti nastavni sadržaj obrađivao na do tad uobičajeni način. Na temelju dobivenih rezultata utvrđeno je da samovrednovanje u kombinaciji s nastavnikovim povratnim informacijama pridonosi razumijevanju i primjeni nastavnog sadržaja iz biologije i pomaže učenicima realnije sagledati vlastito znanje. Osim toga, utvrđeno je da učenici imaju razvijene vještine samoregulacije i preuzimaju odgovornost za vlastiti uspjeh, ali nemaju iskustva u samovrednovanju. Također, utvrđeno je da učenici češće primaju grupne nego individualne povratne informacije i češće primaju povratnu informaciju na kraju procesa učenja nego tijekom samog procesa
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija