Pregled bibliografske jedinice broj: 1058043
Miskoncepcije i primjena konceptualne mape u vrednovanju
Miskoncepcije i primjena konceptualne mape u vrednovanju, 2019., diplomski rad, Odjel za biologiju, Osijek
CROSBI ID: 1058043 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Miskoncepcije i primjena konceptualne mape u
vrednovanju
(Misconceptions and using conceptual maps as a way
od evaluating)
Autori
Matović, Doris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Odjel za biologiju
Mjesto
Osijek
Datum
25.10
Godina
2019
Stranica
79
Mentor
Doc.dr.sc. Irena Labak
Ključne riječi
biološki koncepti, konceptualno razumijevanje, ekspertna konceptualna mapa miskoncepcije
(biological concepts, conceptual understanding, conceptual maps, misconceptions)
Sažetak
Utvrđivanje miskoncepcija i konceptualnog razumijevanja vezanih uz fotosintezu i stanično disanje provedeno je među 49 učenika 3. razreda Opće gimnazije u Osijeku u školskoj godini 2018./2019. Učenici postižu slabe rezultate na pisanoj provjeri znanja te su na osnovi ukupnog uspjeha svakog pojedinog učenika definirane klase uspješnosti. Jedan od mogućih načina uklanjana miskoncepcija upotreba je konceptualne mape. Analizom pisane provjere znanja i konceptualne mape evidentirana je ista miskoncepcija miješanja kloroplasta i klorofila. Rezultati konceptualne mape ne razlikuju se kod najboljih i najlošijih učenika te su uočeni slični odgovori učenika što nam ukazuje na nedostatak prakse i iskustva u korištenju mapa prilikom učenja ili procjenjivanja. Analizom ankete o navikama učenja može se zaključiti da većina učenika još uvijek smatra da je profil nastavnika ključan za uspjeh u njihovom učenju te odbijaju preuzeti odgovornost za vlastito učenje. Većina učenika za učenje koristi samo prezentacije s nastave, bez upotrebe alata za učenje, poput konceptualne mape, koji bi potaknuli konceptualno razumijevanje i postizanje više kognitivne razine znanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija