Pregled bibliografske jedinice broj: 1058042
Kompetentnost učitelja i nastavnika za razvoj prirodoslovne pismenosti učenika
Kompetentnost učitelja i nastavnika za razvoj prirodoslovne pismenosti učenika, 2019., diplomski rad, Odjel za biologiju, Osijek
CROSBI ID: 1058042 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetentnost učitelja i nastavnika za razvoj
prirodoslovne
pismenosti učenika
(COMPETENCE OF SCHOOL TEACHERS FOR STUDENTS'
SCIENTIFIC LITERACY
DEVELOPMENT)
Autori
Kolar, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Odjel za biologiju
Mjesto
Osijek
Datum
29.04
Godina
2019
Stranica
64
Mentor
Doc.dr.sc. Irena Labak
Ključne riječi
biologija, PISA istraživanja, ključne kompetencije, stručno usavršavanje
(biology, PISA surveys, key competencies, professional development)
Sažetak
Prirodoslovna pismenost smatra se jednom od ključnih kompetencija u društvu koje se susreće s brojnim globalnim problemima. Cilj rada bio je analizirati rezultate PISA istraživanja iz 2015. godine kod hrvatskih 15-godišnjaka kada je glavno područje istraživanja bila prirodoslovna pismenost te utvrditi procjenu učitelja i nastavnika Prirode i Biologije o vlastitoj kompetentnosti za razvoj prirodoslovne pismenosti kod učenika te na koji način razvijaju i jačaju navedenu kompetenciju kod sebe i kod svojih učenika u svakodnevnom radu. Anketno istraživanje provedeno je tijekom 2018. godine na uzorku od 76 učitelja i nastavnika Prirode i Biologije različitih godina radnog iskustva. Provedenom je anketom procijenjeno kako se većina ispitanika osjeća djelomično kompetentnima za razvoj prirodoslovne pismenosti te da su navedenu kompetenciju tijekom inicijalnog obrazovanja također stekli djelomično, a djelomično ju razvijaju kod svojih učenika u svakodnevnoj nastavi. Također, procijenjeno je da im stručni skupovi djelomično pomažu za razvoj ove kompetencije te da su rezultati naših učenika na PISA istraživanju ispodprosječni.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija