Pregled bibliografske jedinice broj: 1057884
ULOGA SAJMOVA NA PRIMJERU BELJA D.D. PC REMONT
ULOGA SAJMOVA NA PRIMJERU BELJA D.D. PC REMONT // Zbornik međunarodnog znanstvenog skupa "Trade perspectives 2012" / Knego, Nikola ; Renko, Sanda ; Knežević, Blaženka (ur.).
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 287-297 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1057884 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ULOGA SAJMOVA NA PRIMJERU BELJA D.D. PC REMONT
(THE ROLE OF TRADE FAIRS ON THE EXAMPLE OF BELJE D.D. PC REMONT)
Autori
Mrvica Mađarac, Sandra ; Galić, Matej ; Marković, Roland
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik međunarodnog znanstvenog skupa "Trade perspectives 2012"
/ Knego, Nikola ; Renko, Sanda ; Knežević, Blaženka - Zagreb : Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012, 287-297
ISBN
978-953-6025-62-6
Skup
Međunarodni znanstveni skup "Trade perspectives 2012"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.11.2012. - 22.11.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
sajam, promocija poduzeća, klasifikacija sajmova, Belje d.d. PC Remont
(fair, company promotion, classification of trade fairs, Belje d.d. PC Remont)
Sažetak
Sajamovi dugoročno predstavljaju najjeftiniji i najučinkovitiji način prezentacije i promocije nekog poduzeća. Još od svojih početaka, sajmovi su imali važnu ulogu za gospodarski razvoj nekog područja. Oko njih su se stvarali gradovi, a predstavljali su vrlo važan oblik trgovanja. Na sajmovima se ostvaruje direktan kontakt sa ciljanim klijentima i mogućim poslovnim partnerima. Sajmovi su specifični po tome što na istom mjestu u isto vrijeme okupljaju kupce, trgovce, proizvođače i konkurenciju.Važna prednost sajamskih nastupa je ubrzani prodajni proces koji posebice novim proizvodima omogućava brži ulazak na tržište. Ipak, zbog loše pripremljenosti izlagača te zbog mogućih propusta organizatora sajma, rezultati nastupa na sajmovima ne moraju uvijek imati pozitivan učinak. Razlozi tome mogu biti: nedostatak informacija o tržištu, loša prezentacija izlagača, neadekvatna lokacija štanda, nedovoljna sredstva za prezentaciju, slaba posjećenost sajma ili štanda… Sajmovi se mogu klasificirati na više načina. Prema sustavu nacionalnosti sajmovi mogu biti: internacionalni, nacionalni i lokalni. Sajmovi prema sadržaju mogu se klasificirati kao: opći sajmovi, specijalizirani sajmovi i stručni. Na sajmovima poduzeća mogu nastupati samostalno, zajednički iz uzajamnog interesa te na principu nacionalnih paviljona. Samostalno izlaganje na sajmovima ipak poduzeću pruža veći ugled te individualan marketinški pristup. Belje d.d. je regionalni lider u poljoprivrednoj proizvodnji i prehrambenoj industriji usmjeren na kvalitetu proizvoda i svoje potrošače. Belje d.d. PC Remont je ovlašteni prodajno-servisni centar za Fendt traktore i Tehnostroj prikolice te interni serviser za Claas kombajne, ovlašteni prodajno-servisni centar za Lemken plugove, strojeve i rezervne dijelove. Osim toga, PC Belje Remont pruža usluge održavanja i popravka traktora, kombajna, raznih priključnih strojeva i ostale razne poljoprivredne mehanizacije, te brzu servisnu službu za nabavku istih i neophodnih rezervnih dijelova. Sajmovi na kojima Belje d.d. PC Remont izlaže su: Proljetni sajam Gudovac, Osječki proljetni sajam, Jesenski sajam Gudovac, Osječki jesenski sajam i Jesenski sajam u Bizovcu. Upiti kupaca i zanimanje za mehanizaciju su najveći na Gudovačkom sajmu iz razloga što su na tom sajmu prisutni posjetitelji iz cijele Hrvatske, dok su sajmovi u Osijeku i Bizovcu više regionalnog karaktera. Dogovorenih poslova tj. prodaja strojeva na sajmu kreće se oko 85% Tehnostroj prikolice, 10% Lemken plugovi i 5% Fendt traktori. Sajamski nastupi su za PC Remont od velike važnosti jer su kupci svih prodanih traktora saznali za ovo poduzeće upravo na sajmovima. Najveći trošak na sajmovima je dostava mehanizacije i ona u prosjeku predstavlja 90% ukupnih troškova sajma. Sajmovi su vrlo bitan čimbenik unapređenja prodaje jer se na njima promovira poduzeće, njegova djelatnost i proizvodi, stoga ih treba tretirati kao investiciju, a ne kao trošak. U ovom radu analizirat će se utjecaj i značaj sajamskih nastupa na poslovanje Belje d.d. PC Remont
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište s pravom javnosti Baltazar Zaprešić,
Veleučilište "Lavoslav Ružička" u Vukovaru