Pregled bibliografske jedinice broj: 1057506
Obrazovni izbori i stavovi prema multikulturalizmu i asimilacionizmu većine i manjine u četiri hrvatske višeetničke zajednice
Obrazovni izbori i stavovi prema multikulturalizmu i asimilacionizmu većine i manjine u četiri hrvatske višeetničke zajednice // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 29 (2020), 1; 23-47 doi:10.5559/di.29.1.02 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1057506 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovni izbori i stavovi prema
multikulturalizmu i asimilacionizmu većine i
manjine u četiri hrvatske višeetničke zajednice
(Educational Choices and Attitudes
Towards Multiculturalism
and Assimilationism of the Majority
and Minorities in Four Croatian
Multiethnic Communities)
Autori
Čorkalo Biruški, Dinka ; Pehar, Lana ; Jelić, Margareta ; Pavin Ivanec, Tea ; Tomašić Humer, Jasmina
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 29
(2020), 1;
23-47
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
obrazovanje manjina ; multikulturnost ; multikulturalizam ; asimilacionizam ; međugrupni odnosi većine i manjine
(minority education, multiculturalism, assimilationism, majority-minority intergroup relations)
Sažetak
U ovom je radu ispitan odnos preferencija modela obrazovanja nacionalnih manjina i stavova prema multikulturalizmu i asimilacionizmu u četiri višeetničke zajednice u Hrvatskoj. Sudjelovalo je 1568 učenika od 11 do 19 godina, pripadnika hrvatske većine, i četiri nacionalne manjine, koje se školuju po tzv. obrazovnom modelu A, odnosno pohađaju cjelokupnu nastavu na manjinskom jeziku i pismu (Česi, Mađari, Srbi i Talijani), te 2000 njihovih roditelja. Ovo je prvi rad koji opisuje neka sociodemografska obilježja učenika u A modelu manjinske nastave, kao i neke aspekte njihove jezične kompetencije u hrvatskome i manjinskim jezicima, upotrebu jezika u obitelji te namjere nastavka školovanja u Hrvatskoj, odnosno u zemlji podrijetla. Rezultati pokazuju da su preferencije manjinskih obrazovnih modela donekle povezane sa stavovima prema multikulturalizmu i asimilacionizmu, ali i to da su grupni status (manjina ili većina), te višeetnički kontekst u kojem je istraživanje provedeno, važne odrednice ovih stavova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2014-09-4499 - Integracijski procesi većine i manjine u etnički mješovitim zajednicama: uloga međuetničkog kontakta, percipirane prijetnje i socijalnih normi (IntegraNorm) (HRZZ - 2014-09) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Lana Pehar
(autor)
Tea Pavin Ivanec
(autor)
Jasmina Tomašić Humer
(autor)
Margareta Jelić
(autor)
Dinka Čorkalo Biruški
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- IBSS - The International Bibliography of the Social Sciences