Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1057506

Obrazovni izbori i stavovi prema multikulturalizmu i asimilacionizmu većine i manjine u četiri hrvatske višeetničke zajednice


Čorkalo Biruški, Dinka; Pehar, Lana; Jelić, Margareta; Pavin Ivanec, Tea; Tomašić Humer, Jasmina
Obrazovni izbori i stavovi prema multikulturalizmu i asimilacionizmu većine i manjine u četiri hrvatske višeetničke zajednice // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 29 (2020), 1; 23-47 doi:10.5559/di.29.1.02 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1057506 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Obrazovni izbori i stavovi prema multikulturalizmu i asimilacionizmu većine i manjine u četiri hrvatske višeetničke zajednice
(Educational Choices and Attitudes Towards Multiculturalism and Assimilationism of the Majority and Minorities in Four Croatian Multiethnic Communities)

Autori
Čorkalo Biruški, Dinka ; Pehar, Lana ; Jelić, Margareta ; Pavin Ivanec, Tea ; Tomašić Humer, Jasmina

Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 29 (2020), 1; 23-47

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
obrazovanje manjina ; multikulturnost ; multikulturalizam ; asimilacionizam ; međugrupni odnosi većine i manjine
(minority education, multiculturalism, assimilationism, majority-minority intergroup relations)

Sažetak
U ovom je radu ispitan odnos preferencija modela obrazovanja nacionalnih manjina i stavova prema multikulturalizmu i asimilacionizmu u četiri višeetničke zajednice u Hrvatskoj. Sudjelovalo je 1568 učenika od 11 do 19 godina, pripadnika hrvatske većine, i četiri nacionalne manjine, koje se školuju po tzv. obrazovnom modelu A, odnosno pohađaju cjelokupnu nastavu na manjinskom jeziku i pismu (Česi, Mađari, Srbi i Talijani), te 2000 njihovih roditelja. Ovo je prvi rad koji opisuje neka sociodemografska obilježja učenika u A modelu manjinske nastave, kao i neke aspekte njihove jezične kompetencije u hrvatskome i manjinskim jezicima, upotrebu jezika u obitelji te namjere nastavka školovanja u Hrvatskoj, odnosno u zemlji podrijetla. Rezultati pokazuju da su preferencije manjinskih obrazovnih modela donekle povezane sa stavovima prema multikulturalizmu i asimilacionizmu, ali i to da su grupni status (manjina ili većina), te višeetnički kontekst u kojem je istraživanje provedeno, važne odrednice ovih stavova.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
IP-2014-09-4499 - Integracijski procesi većine i manjine u etnički mješovitim zajednicama: uloga međuetničkog kontakta, percipirane prijetnje i socijalnih normi (IntegraNorm) (HRZZ - 2014-09) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Čorkalo Biruški, Dinka; Pehar, Lana; Jelić, Margareta; Pavin Ivanec, Tea; Tomašić Humer, Jasmina
Obrazovni izbori i stavovi prema multikulturalizmu i asimilacionizmu većine i manjine u četiri hrvatske višeetničke zajednice // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 29 (2020), 1; 23-47 doi:10.5559/di.29.1.02 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Čorkalo Biruški, D., Pehar, L., Jelić, M., Pavin Ivanec, T. & Tomašić Humer, J. (2020) Obrazovni izbori i stavovi prema multikulturalizmu i asimilacionizmu većine i manjine u četiri hrvatske višeetničke zajednice. Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 29 (1), 23-47 doi:10.5559/di.29.1.02.
@article{article, author = {\v{C}orkalo Biru\v{s}ki, Dinka and Pehar, Lana and Jeli\'{c}, Margareta and Pavin Ivanec, Tea and Toma\v{s}i\'{c} Humer, Jasmina}, year = {2020}, pages = {23-47}, DOI = {10.5559/di.29.1.02}, keywords = {obrazovanje manjina, multikulturnost, multikulturalizam, asimilacionizam, me\djugrupni odnosi ve\'{c}ine i manjine}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja : \v{c}asopis za op\'{c}a dru\v{s}tvena pitanja}, doi = {10.5559/di.29.1.02}, volume = {29}, number = {1}, issn = {1330-0288}, title = {Obrazovni izbori i stavovi prema multikulturalizmu i asimilacionizmu ve\'{c}ine i manjine u \v{c}etiri hrvatske vi\v{s}eetni\v{c}ke zajednice}, keyword = {obrazovanje manjina, multikulturnost, multikulturalizam, asimilacionizam, me\djugrupni odnosi ve\'{c}ine i manjine} }
@article{article, author = {\v{C}orkalo Biru\v{s}ki, Dinka and Pehar, Lana and Jeli\'{c}, Margareta and Pavin Ivanec, Tea and Toma\v{s}i\'{c} Humer, Jasmina}, year = {2020}, pages = {23-47}, DOI = {10.5559/di.29.1.02}, keywords = {minority education, multiculturalism, assimilationism, majority-minority intergroup relations}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja : \v{c}asopis za op\'{c}a dru\v{s}tvena pitanja}, doi = {10.5559/di.29.1.02}, volume = {29}, number = {1}, issn = {1330-0288}, title = {Educational Choices and Attitudes Towards Multiculturalism and Assimilationism of the Majority and Minorities in Four Croatian Multiethnic Communities}, keyword = {minority education, multiculturalism, assimilationism, majority-minority intergroup relations} }

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • IBSS - The International Bibliography of the Social Sciences


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font