Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1057483

Povezanost nekih karakteristika ocjenjivača i kvalitete ocjenjivanja eseja na jezičnim ispitima državne mature


Bosnić, Yukari; Pernjek, Jasminka; Kapović, Iva; Džida, Marija
Povezanost nekih karakteristika ocjenjivača i kvalitete ocjenjivanja eseja na jezičnim ispitima državne mature // 4. Dani obrazovnih znanosti - Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje - Knjiga sažetaka
Zagreb, Hrvatska, 2018. str. 38-38 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1057483 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost nekih karakteristika ocjenjivača i kvalitete ocjenjivanja eseja na jezičnim ispitima državne mature
(Rater characteristics and quality of state matura essay grading)

Autori
Bosnić, Yukari ; Pernjek, Jasminka ; Kapović, Iva ; Džida, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
4. Dani obrazovnih znanosti - Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje - Knjiga sažetaka / - , 2018, 38-38

ISBN
978-953-6218-79-0

Skup
4. dani obrazovnih znanosti = 4th Days of Educational Sciences

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.10.2018. - 26.10.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
državna matura ; jezični ispiti ; eseji ; ocjenjivači
(state matura exams ; language exams ; essays ; raters)

Sažetak
Ispiti kojima se mjere jezična znanja specifični su u odnosu na ispite iz ostalih predmetnih područja budući da sadrže zadatke esejskoga tipa kojima se ispituje vještina pisanja. Ti zadatci mjere primjenu jezičnih znanja te složenije kognitivne procese koje nije moguće zahvatiti zadatcima zatvorenoga tipa. Primjena zadataka esejskoga tipa na državnoj maturi kojoj svake godine pristupa oko 35 000 pristupnika, zahtijeva angažiranje velikog broja ocjenjivača. Ocjenjivače se bira iz redova nastavnika. Činjenica da se esejske zadatke ne može automatizirano ocijeniti unosi u ispite visokoga rizika brojne subjektivne faktore koje je teško kontrolirati te koji predstavljaju izvore ugroze valjanosti. Međutim, neke potencijalne izvore ugroze valjanosti moguće je kontrolirati ukoliko se o njima unaprijed vodi računa. Jedan od faktora za koji postoji implicitno vjerovanje da je povezan s kvalitetom ocjenjivanja je vrsta programa u kojoj ocjenjivač radi kao nastavnik te ocjenjivački staž. Hipoteza je da se nastavnici razlikuju u kvaliteti ocjenjivanja s obzirom na vrstu programa u kojima predaju te s obzirom na to jesu li više ili manje iskusni ocjenjivači. Da bi se ove hipoteze provjerile, provedeno je ispitivanje u kojem su prikupljeni podaci o ocjenjivačima i njihovim uradcima u sklopu selekcije kandidata za ocjenjivače ispita iz Hrvatskog jezika (N=234), Engleskog jezika (N=139) i Njemačkog jezika (N=40). Nastavnicima su na početku ocjenjivanja podijeljeni kratki upitnici u kojima ih se pitalo u kojem tipu srednjoškolskog programa predaju: gimnazijama, strukovnim školama ili imaju satnicu i u gimnazijskom i u strukovnom programu te na koliko su ocjenjivanja ispita državne mature dosad sudjelovali. Analizirane su dvije zavisne varijable: kvaliteta ocjenjivanja izražena kroz Cronbach-Gleserovu distancu te strogost ocjenjivanja izražena kroz prosječno pozitivno ili negativno odstupanje od prosjeka grupe. Rezultati provedenih analiza varijance ne daju jednoznačne rezultate, ali upućuju na zaključak da su vrsta programa u kojem nastavnici predaju te ocjenjivački staž varijable koje je potrebno pratiti u narednim ciklusima državne mature.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Nacionalni centar

Profili:

Avatar Url Yukari Bosnić (autor)

Avatar Url Iva Kapović (autor)

Avatar Url Marija Džida (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bosnić, Yukari; Pernjek, Jasminka; Kapović, Iva; Džida, Marija
Povezanost nekih karakteristika ocjenjivača i kvalitete ocjenjivanja eseja na jezičnim ispitima državne mature // 4. Dani obrazovnih znanosti - Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje - Knjiga sažetaka
Zagreb, Hrvatska, 2018. str. 38-38 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Bosnić, Y., Pernjek, J., Kapović, I. & Džida, M. (2018) Povezanost nekih karakteristika ocjenjivača i kvalitete ocjenjivanja eseja na jezičnim ispitima državne mature. U: 4. Dani obrazovnih znanosti - Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje - Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Bosni\'{c}, Yukari and Pernjek, Jasminka and Kapovi\'{c}, Iva and D\v{z}ida, Marija}, year = {2018}, pages = {38-38}, keywords = {dr\v{z}avna matura, jezi\v{c}ni ispiti, eseji, ocjenjiva\v{c}i}, isbn = {978-953-6218-79-0}, title = {Povezanost nekih karakteristika ocjenjiva\v{c}a i kvalitete ocjenjivanja eseja na jezi\v{c}nim ispitima dr\v{z}avne mature}, keyword = {dr\v{z}avna matura, jezi\v{c}ni ispiti, eseji, ocjenjiva\v{c}i}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bosni\'{c}, Yukari and Pernjek, Jasminka and Kapovi\'{c}, Iva and D\v{z}ida, Marija}, year = {2018}, pages = {38-38}, keywords = {state matura exams, language exams, essays, raters}, isbn = {978-953-6218-79-0}, title = {Rater characteristics and quality of state matura essay grading}, keyword = {state matura exams, language exams, essays, raters}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font