Pregled bibliografske jedinice broj: 1057337
Kontinentalna čitanja ljudskog bića. U međuprostorima analognog i digitalnog
Kontinentalna čitanja ljudskog bića. U međuprostorima analognog i digitalnog // Artos / časopis za znanost, umjetnost i kulturu, 7 (2018), 5, 8 (nije recenziran, popularan rad, stručni)
CROSBI ID: 1057337 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kontinentalna čitanja ljudskog
bića. U
međuprostorima analognog i
digitalnog
(Continental Reading of Human Being.
In Interspaces
Between Analog and Digital)
Autori
Zanki, Josip
Izvornik
Artos / časopis za znanost, umjetnost i kulturu (1849-4730) 7
(2018);
5, 8
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, popularan rad, stručni
Ključne riječi
video radovi ; analogno ; digitalno
(video ; analog ; digital)
Sažetak
U ovoj studiji analiziraju se video radovi umjetnika/ica Jovane Popić, Andreje Kulunčić, Luise Kloos i Roanne Rahman, Rimantasa Plungea, Matíasa López Iglesiasa i Anine Brisolle prikazani na izložbi- projekciji kuriranoj zajedno s Katarzynom Kosmalom u sklopu projekta Being Human: Digital/Analogue u Centre for Contemporary Arts u Glasgowu od 23. – 24. studenoga 2017. godine. Autor polazi od ispitivanja i dekonstruiranja odnosa između analognog i digitalnog kao jednog od ključnih problemskih pitanja u suvremenoj umjetničkoj praksi. Autor je svoju selekciju i istraživački rad zasnovao na kontinentalnim, europskim autorima/icama koji svoj rad zasnivaju na preispitivanju: analognog u kontekstu tradicionalnog, izgubljenog i nostalgičnog, iseljeničke sudbine i zamijenjene domovine i društveno angažiranog u konzervativnom društvu ; digitalnog u kontekstu reprodukcije snova, avatara koji nas zamjenjuje u virtualnoj stvarnosti i krajolika bez manipuliranja softverom. Zaključak je ove studije da se međuprostori analognog i digitalnog u izabranim video radovima utjelovljuju, izmjenjuju i stalno transformiraju ne samo u umjetničkim poetikama, već i u tehničkim rješenjima. Kontrast između tradicionalnog, nostalgičnog i društveno angažiranog shvaćen je kao simbolička, umjetnička forma istovjetna locusu sjećanja, biokibernetske reprodukcije i mjesta bez ljudskog postojanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Primijenjena umjetnost