Pregled bibliografske jedinice broj: 1057297
Elaborat optimalnog tehničkog rješenja priključenja (EOTRP) EVP Koprivnica na prijenosnu mrežu
Elaborat optimalnog tehničkog rješenja priključenja (EOTRP) EVP Koprivnica na prijenosnu mrežu, 2020. (elaborat/studija).
CROSBI ID: 1057297 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Elaborat optimalnog tehničkog rješenja priključenja
(EOTRP) EVP Koprivnica na prijenosnu mrežu
(Study of optimal technical solution for connecting
electric traction substation Koprivnica to the
power transmission network)
Autori
Pavić, Ivica ; Damjanović, Ivana
Izvornik
Elaborat optimalnog tehničkog rješenja priključenja (EOTRP) EVP Koprivnica na prijenosnu mrežu
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, elaborat/studija
Godina
2020
Ključne riječi
Elektrovučna podstanica, nesimetrični tokovi snaga, kvaliteta električne energije
(Electric traction substation, unbalanced load flow, power quality)
Sažetak
Predmetnim EOTRP-om utvrđen je utjecaj povećanja priključne snage EVP-a Koprivnica na naponske prilike, tokove snaga i kvalitetu električne energije u utjecajnoj prijenosnoj mreži kako bi se u potpunosti sagledali tehnički uvjeti u mreži i procijenili stvarni troškovi naknade za povećanje priključne snage korisnika. Predmetni EVP bi u budućnosti trebao biti dodatno opterećen zbog planiranog poboljšanja postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na željezničkoj pruzi M201 za mješoviti promet na dionici Državna granica – Botovo – Dugo Selo. Zbog planiranog povećanja prometa HŽ Infrastruktura je zatražila sljedeće povećanje priključne snage EVP-a Koprivnica sa 6.864 MW na 9.3 MW. Na temelju rezultata proračuna naponskih i strujnih nesimetrija prosječnih 10-minutnih i 3- sekundnih efektivnih vrijednosti može se uočiti da su u oba scenarija naponske nesimetrije 10- minutnih efektivnih vrijednosti u svim čvorištima prijenosne mreže manje od planirane razine 1, 4%, što je propisano Mrežnim pravilima prijenosnog sustava. Matematički model diodne lokomotive formiran je na temelju mjerenja provedenih na riječkoj pruzi u periodu od tjedan dana. Dobiveni rezultati harmonijske analize pokazuju da za ovaj tip lokomotive THD faktor, kao ni pojedini viši harmonici ne prelaze, prema Mrežnim pravilima HOPS-a, dozvoljene planirane vrijednosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu