Pregled bibliografske jedinice broj: 1057275
Inkluzija djece s invaliditetom u dječji vrtić, Sisak
Inkluzija djece s invaliditetom u dječji vrtić, Sisak // Međunarodni stručni skup "Je li socijalna inkluzija moguća bez zapošljavanja?"
Vodice, Hrvatska, 2015. str. 20-20 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1057275 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inkluzija djece s invaliditetom u dječji vrtić,
Sisak
(Inclusion of children with disabilities in
kindergarten, Sisak)
Autori
Koštić, Lorena ; Karaman, Patricija ; Gašpar, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Međunarodni stručni skup "Je li socijalna inkluzija moguća bez zapošljavanja?"
/ - , 2015, 20-20
Skup
Međunarodni stručni skup "Je li socijalna inkluzija moguća bez zapošljavanja?"
Mjesto i datum
Vodice, Hrvatska, 03.12.2015. - 04.12.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
teškoće u razvoju, predškolski sustav odgoja i obrazovanja, inkluzija, razvoj
(disabilities, preschool education system, inclusion, development)
Sažetak
Razvoj djeteta počinje još u majčinoj utrobi. Nakon rođenja, ono se razvoja na nekoliko područja: motorika, kognicija, socijalizacija, emotivni razvoj. Ono uči, istražuje okolinu. Učenjem , razvija se na svim navedenim područjima. Događa se da na nekom od tih područja dolazi do zastoja u razvoju. Dijete s upućuje na procjenu kod raznih stručnjaka: pedijatra, rehabilitatora, logopeda, psihologa te nije rijetkost da dijete na temelju zastoja u razvoju dobije dijagnozu invaliditeta. Kako bi dijete učilo i napredovalo, roditelji uključuju dijete u razne programe rane intervencije te ga uključuju u prvi u nizu sustava odgoja i obrazovanja, vrtić. Državni pedagoški standard predškolskog sustava odgoja i obrazovanja uključuje i predškolski sustav i naobrazbu djece s teškoćama u razvoju i darovite djece. Unazad nekoliko godina, mnogo se priča o inkluziji djece s teškoćama u razvoju u redovan sustav odgoja i obrazovanja. Potrebno je istaknuti da nije važno samo uključiti djecu s teškoćama u razvoju u redovan sustav odgoja i obrazovanja nego i stvoriti im uvjete u kojima će se poticati njihov rast i razvoj te omogućiti socijalizacija. Ovim radom istražujemo stupanj uključenosti djece s invaliditetom na području grada Siska. Važno je istaknuti kako je Sisak jedan od rijetkih primjera dobre prakse uključenosti djece s teškoćama u redovan sustav predškolskog odgoja i obrazovanja. U radu ističemo stupanj uključenosti djece s teškoćama u razvoju u predškolski sustav odgoja i obrazovanja, stopu uključenosti djece prema dijagnozama teškoća u razvoju te podrška koja im se pruža u predškolskom sustavu odgoja i obrazovanja kako bi se podržao njihov daljnji rast i razvoj na području grada Siska.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb