Pregled bibliografske jedinice broj: 1057259
Oblici provođenja slobodnog vremena učenika s intelektualnim teškoćama
Oblici provođenja slobodnog vremena učenika s intelektualnim teškoćama // 8th Scientific Conference "Students encountering science" with International Participation
Banja Luka: Narodna i univerzitetska biblioteka Republike Srpske, Banja Luka, 2015. str. 290-297 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1057259 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Oblici provođenja slobodnog vremena učenika s
intelektualnim teškoćama
(Leisure time forms of pupils with intellectual
disabilites)
Autori
Gašpar, Andrea ; Karaman, Patricija ; Koštić, Lorena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
8th Scientific Conference "Students encountering science" with International Participation
/ - Banja Luka : Narodna i univerzitetska biblioteka Republike Srpske, Banja Luka, 2015, 290-297
ISBN
978-99976-662-2-2
Skup
8th Scientific Conference "Students encountering science" with International Participation
Mjesto i datum
Banja Luka, Bosna i Hercegovina, 25.11.2015. - 27.11.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
slobodno vrijeme, učenici s intelektualnim teškoćama
(free time, students with learning disabilities)
Sažetak
Slobodno vrijeme djece i mladih s intelektualnim teškoćama pod utjecajem je okoline i osobina ličnosti. Ovisno o načinu na koji se provodi, slobodno vrijeme može biti pozitivan ili negativan razvojni čimbenik. S obzirom na to da je učenicima s intelektualnim teškoćama potrebna strukturirana i poticajna okolina, vrlo je važno osigurati aktivnosti slobodnog vremena koje će ispuniti te uvjete, uz poštivanje želja i potreba učenika. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi oblike provođenja slobodnog vremena učenika s teškoćama u razvoju te razliku u načinima provođenja slobodnog vremena s obzirom na spol, stupanj intelektualne teškoće i kronološku dob. Postavljene su hipoteze da ne postoje statistički značajne razlike u načinima provođenja slobodnog vremena ispitanika s obzirom na intelektualnu teškoću, spol i dob. Istraživanje je provedeno u rujnu 2015.g. Učenicima je ponuđeno sedamnaest aktivnosti provođenja slobodnog vremena, pokraj kojih su označavali učestalost bavljenja svakom od njih. Sudjelovalo je 60 učenika kronološke dobi od 7 do 14 godina. Učenici s intelektualnim teškoćama svakodnevno gledaju televiziju i slušaju glazbu i po tome se ne razlikuju s obzirom na spol, dob i teškoću. Utvrđene su statistički značajne razlike kod pojedinih načina provođenja slobodnog vremena s obzirom na spol. Ispitanice statistički značajno češće biraju aktivnosti usmjerene na pomaganje roditeljima, a ispitanici bavljenje sportskim aktivnostima i odlaske na utakmice. Dobiveni rezultati ukazuju na problem kvalitete provođenja slobodnog vremena učenika s intelektualnim teškoćama. Rezultati bi mogli poslužiti kao temelj za promišljanje o eventualnim sadržajnim promjenama ponude aktivnosti provođenja slobodnog vremena u svrhu poticanja razvoja i uključivanja u lokalnu zajednicu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb